reklama

História slovenského petangu podľa nás. - ČASŤ 8.

PÉTANQUE......aha, to je to čo v starých francúzskych filmoch hrajú dôchodcovia.Pétanque, alebo petank ,alebo petang je francúzska spoločenská hra pre dve 1-3 členné družstvá, ktoré sa snažia umiestniť gule čo najbližšie k cieľu,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aby to nebol len skoromonológ tak....

Ako teda ja? Napísal Juraj Valent

Bolo to v predvianočnom období v roku 2002, keď nám s kolegom môj vtedajší šéf dal za úlohu zohnať vianočné darčeky pre klientov. Priniesli sme mu na ukážku kancelársky golf. Po niekoľkých úderoch a zlomenej palici nám odkázal, že máme priniesť niečo pevnejšie. Tak sme zohnali sadu 6 kovových gúľ – Jeu de boule.

Šéf bol nadšený, sady sme obrandovali a porozvážali klientom. Po novom roku klienti volajú, čo s tým majú robiť? Tak sme na jar 2003 nakontaktovali SFP (vtedy bol prezident Ľuboš Š.) a po prvom stretnutí v Prezidentskej záhrade zosnovali plány na MPG petangovú ligu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostal som za úlohu zostaviť firemné družstvo. Rýchlo som však pochopil, že v takejto lige by sme ako začiatočníci skončili poslední a preto som oslovil kamarátov (neskôr tím Bažanti), kamarátky (tím Uwe Filter) a jednu spriatelenú firmu (tím Millennium), aby sa tiež pridali do ligy. Do ligy sa prihlásil aj tím Armoral a všetky tieto menované tímy neskôr vytvorili to, čomu sa dnes hovorí CAP – club amateur de pétanque, ale to už je iný príbeh.

Liga prebiehala, keď ma jedného dňa volá šéf do kancelárie, že si mám prísť vybrať gule, že mi firma zaplatí polovicu nákladov. Sedel tam s ním Lubor Z. a listoval v katalógu Integrale. Ja, vtedy zarytý fanúšik Obut, som odmietol (vtedy som ešte netušil, že Integrale vyrába aj legendárne As de carreau – po slovensky bronzáky resp. na guláči známe pod menom Slnká.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri hraní ligy sa rozbehli ďalšie firemné aktivity – turnaje pre partnerov, sponzoring pre SFP, prvé turnaje v prezidentskej zvolávané SMSkou od Luboša J, turnaje v Čechách a mňa petanque bavil stále viac a viac.

V roku 2004 sme si založili klub CAP, v roku 2005 vyhrali Majstrovstvá Slovenska, zažili atmosféru majstrovstiev sveta v Bruseli a na najbližších 10 rokov bolo o našich voľno-časových aktivitách rozhodnuté ....

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu