reklama

História slovenského petangu podľa nás. - ČASŤ 7.

PÉTANQUE......aha, to je to čo v starých francúzskych filmoch hrajú dôchodcovia.Pétanque, alebo petank ,alebo petang je francúzska spoločenská hra pre dve 1-3 členné družstvá, ktoré sa snažia umiestniť gule čo najbližšie k cieľu,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som poznal petangové Rakúsko

Napísal :Lubomír Šedivý

Tretia krajina , Rakúsko. Jasné, že po tom čo som začal obiehať české turnaje ,usporiadal som prvý oficiálny na Slovensku , hľadal som čo ďalej. Českí hráči spomínali rakušákov, a dokonca v Slavkove sme aj stretli jednu trojicu čo sa skladala z Češky, Rakúšana a Araba........... Internet je všemocný, našiel som prvé kontakty a zaujal ma turnaj v Ilmitz, tzv. Martini turnier. Chystajú tam k tomu aj husacie hody (ale to sa mi zdalo strašne drahé), ale turnaj vyzeral zaujímavý , aj keď termín už dosť neskorý. Pozbierali sme sa dvanásti , šesť dvojíc. Prišli sme k Niederserskému jazeru, zaplatili nejaké 3 Eurá a už to fičalo. Vietor zima a aj dážď, ale domáci o chvíľku doviezli kanister horúceho vínka a tak sa bojovalo ďalej . Do finálovej osmičky nikto z našich nepostúpil, samí domáci?????????( no bolo medzi nimi veľa Francúzov , Arméncov, Marokáncov, Tunisanov ......(však len posúďte tie mená , Christoph Chavagne, Valerie Avedikian, Wolfgang Pilarz, Piere Avedikian, Aziz Yahiay, Khalid Khan, ....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Bolo strašné počasie a tak sme sa rozhodli, že si urobíme prvú klubovku (10.10. sme založili druhý petangový klub na Slovensku a dostal nádherný názov. Keďže sme sa v Brne skamarátili s partiou ktorí hrali pod názvom SLOPE – Slatinský oddíl petangu, hľadal som niečo podobné no a vyšlo toto SLOPAK – Slovenský petangový amatérsky klub. Priznám sa bez mučenia, že dokonca to bola ešte väčšia ambícia , lebo pôvodné znenie bolo( Slovenská petangová asociácie klubov) a klubovku sme usporiadali po ceste domov v Maďarskom Hegyesshalome a známej Csárde Paprika (stretnutie s petangom v Maďarsku až v nasledujúcej kapitole).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dorazili sme celí premrznutí , ale plní nových zážitkov, že aj takto sa dajú poriadať turnaje. Naša najobľúbenejšia rodinná reštaurácia bola dosť plná, ale nakoniec sme našli dva menšie stoly a podelili sa na mladých(Lasky Šedivý, Ičo Šedivý, Kristínka Hanáková, Juro Roščák, Andrej Haláč, a Pepe Sedláček) a starých( Blanka Tomanová, Miro Toman, Etelka Krchňáková, Bruno Fernandez – ten sa stále rozhodoval, že či je mladý , či je starý, ale nakoniec sme sa mu zdali zábavnejší, Milan Sobolič a ja)

No proste to najtvrdšie jadro SLOPAKU a okrem troch ostatní stále viac-menej súťažne hrajú. Jedli sme popíjali , plánovali , čo ďalej s petangom a čo všetko budúci rok. A tak má Rakúsko , či Maďarsko , tiež veľký podiel na tom , že sme to čo sme.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu