reklama

Denník č. 6 , Srí Lanka, Filipíny, Malajzia - 8. POKRAČOVANIE

PO ROKU SOM TU ZNOVU, , TAKŽE NECH SA PÁČI . November, december 2016....zatiaľ najsmutnejší rok môjho života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Piatok 25.11. Kapitola 8., že by DPH, ....nie vláčikom do Galle.

 Od rána „Oskar“ páli o sto šesť a preto rozhodnutie ísť vláčikom na výlet do neďalekej slávnej pevnosti Galle, ktorá v histórii Srí Lanky zohrala významnú úlohu sa zdá nie práve ideálne. Ale nakoniec desiatka sa na obed stretáva na vlakovej stanici Hikkaduwa

Vláčik do Galle na prvej koľaji.....
Vláčik do Galle na prvej koľaji..... (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

, kupujeme lístky do druhej triedy za 40 rupií( 25 Eurocentov). Mimochodom do 200 km vzdialeného Colomba sa dostanete za tri hodiny za 1€ a najdlhšia trasa krížom cez celú Sri Lanku vyjde na 3,30€ a v 3 triede polovicu. Sme v očakávaní , či to bude ako v indických filmoch , že vlak bude ovešaný a rebríkom sa bude treba trepať aj na strechu

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
V II.triede sa aj miesto na sedenie našlo
V II.triede sa aj miesto na sedenie našlo (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

.....tak to sme nezažili , ani žiadne kozy ,ovce ,sliepky. Iba preplnenú trojku, ktorá tvorí väčšinu vlaku a poloplnú dvojku.

Peťka a Martin mali radosť , ako malí domáci
Peťka a Martin mali radosť , ako malí domáci (zdroj: Maroš Čík , Luboš Šedivý)

Po vyše polhodine vystupujeme v Galle , odovzdávame pri odchode lístky , ktoré sú zároveň kontrolou a sú také aké bývali u nás za socíku , iba v bledofialovej farbe(malé kartóniky s vytlačeným názvom staníc a dátumom) Priznám sa Galle ma trochu sklamalo, lebo obehli sme okolo holandského trhu a vo veľkej horúčave sme hľadali miesto kde zasadneme na chladené pivko...a také miesto tam nebolo.

Tu sa písala história Srí Lanky
Tu sa písala história Srí Lanky (zdroj: maroš Čík, Luboš Šedivý)

Keďže sme sa na stanici rozliezli naša skupinka sa otáča na päte a krížom cez historickú tržnicu sa zberá na ústup . Maroš ,Zdenka, Eva a Jozsi však správne pochopili smer na starú pevnosť

SkryťVypnúť reklamu
reklama
malebná pevnosť Galle...že by aj Zdenka?
malebná pevnosť Galle...že by aj Zdenka? (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

a tam krásne historické uličky

Uličky pevnosti
Uličky pevnosti (zdroj: maroš Čík, Luboš Šedivý)

....hm snáď na budúce.

Cesta späť bola o niečo hektickejšia

Galle , vlaková stanica
Galle , vlaková stanica (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

, vlak preplnený, viseli sme na jednej nohe a bolo jedno či ste v trojke, či dvojke. V polovine cesty sa pasažieri začínajú mrviť, lebo dvaja uniformovaní a ozbrojení policajti kontrolujú cestovné lístky . Všetci majú a po necelých dvadsiatich minútach vystupujeme v Hikkaduve. Janka s Peťou na ayurvédsku masáž, Vierka, Stano , Martin a ja do reštiky na pivo a polievočku. Stretáme sa v rezorte , raritkou je tak 60cm netopier , ktorý priletel , zavesil sa na trs banánov a ako by ich vysával

Netopier si pochutnáva na banánoch, pekný macek to bol
Netopier si pochutnáva na banánoch, pekný macek to bol (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

. Kto nebol vydáva sa na ľahšiu večeru a potom sa rozpúta výrobná porada a porovnávanie čo a kde je v juhovýchodnej Ázii lepšie a komu čo vyhovuje ......ale o tom niekde na konci samostatná kapitola.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu