reklama

Denník č. 6 , Srí Lanka, Filipíny, Malajzia - 7. POKRAČOVANIE

PO ROKU SOM TU ZNOVU, , TAKŽE NECH SA PÁČI . November, december 2016....zatiaľ najsmutnejší rok môjho života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Štvrtok 24.11. Kapitola 7. – výletná.

 Ráno o 10,00 všetci v pozore na ceste....autobus mešká. Zjavuje sa a vyhovára sa na premávku , Peťa a Maťo nervózni pred svojím hotelom, ale príjemný šofér-sprievodca svojimi informáciami zaujme väčšinu , odpovedá na otázky na zriadenie, náboženstvo, mnohoženstvo(iba moslimi), o histórii a občianskej vojne a ja vyťahujem svoj tromf a štvrtého domorodca sa pýtam na najobľúbenejší šport. Náš sprievodca sa záhadne pousmeje a odpovie ako jeho predchodcovia .....volejbal, ale po chvíľke dodáva to hráva 1% ľudí , ale kriket 99%.....opäť úsmev a záver si urobte sami. Pri múzeu tsunami z roku 2004

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
pamätná doska smutnej udalosti
pamätná doska smutnej udalosti (zdroj: maroš Čík, Luboš Šedivý)

sa dozvedáme, že zasiahlo 259 obcí a zomrelo pri ňom 12 200 ľudí. Najväčšia katastrófa zasiahla ľudí, ktorí dovtedy o niečom takom ani nepočuli a keď to zbadali tak asi 4000 sa utekalo skryť za miestny vlak a žiaľ až 15 metrová vlna si zobrala vyše 1200 životov.

..a tu sú údaje tejto tragédie..
..a tu sú údaje tejto tragédie.. (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

..............smutná vec, pamätník tejto udalosti venovalo Japonsko.

 Nasledovala korytnačia farma. Na Sri Lanke sa liahne 5 zo 7 druhov korytnačiek , sú chránené a ukazovali nám celý postup reprodukcie.

...korytnačka po vyliahnutí z vajca
...korytnačka po vyliahnutí z vajca (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

Smutná informácia bola, že len 5% narodených mláďat sa dožije dospelého veku.

Táto nie je do polievky , ale pred vypustením do mora
Táto nie je do polievky , ale pred vypustením do mora (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

Na farme bola aj korytnačia nemocnica, kde sa starajú aj o jedince bez nôh a slepé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
V nemocnici, korytnačí invalid
V nemocnici, korytnačí invalid (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)
Maroš, to už je fešanda
Maroš, to už je fešanda (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

Nasledovala baňa na „mesačný kameň“,

..takto vyzerajú vyťažené kamene...
..takto vyzerajú vyťažené kamene... (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

spôsob výroby

...a takto po opracovaní
...a takto po opracovaní (zdroj: Maroš Čík,Luboš Šedivý)

a na záver klasika, predaj hotových výrobkov..........myslíte, že odolali všetci?, nie , ženy a kamene a šperky sú všade rovnaké......nebudem ďalej komentovať ,nakúpilo sa a išlo sa do záhrady.

...spracovanie škorice...
...spracovanie škorice... (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

 Tu nás privítal pán doktor, ktorý má vraj Poľku za manželku a dve malé deti . Bol veľmi príjemný, presvedčivý , poukazoval zázraky ayurvédskej medicíny

...zázračná , prírodná medicína...
...zázračná , prírodná medicína... (zdroj: Maroš Čík, Luboš Šedivý)

a na záver sa opäť ponúkali a predávali produkty, ktoré vraj 100% zaistia chudnutie, rast vlasov, biele zuby.

...nech sa páči okoštovať...
...nech sa páči okoštovať... (zdroj: maroš Čík, Luboš Šedivý)

...........Opäť sa nakupovalo.

No a na záver večera a potom výrobná porada či sa ide zajtra miestnym vláčikom do pevnosti Galle. Pristavil sa majiteľ nášho hotela-vily a keď sme ho chválili, tak rozprával a rozprával a my sme sa pýtali ..... zrazu problém, načo ideme tak skoro a načo do Colomba a však to sa dá jednoducho zrušiť a zmeniť. No proste vec čo mali na papieri a maily viackrát a minimálne 5 mesiacov naspäť zrazu ...................No proste opäť sa zvyšoval hlas, tak som s pomocou Janky napísal list managerke Kiwi taxi Julii Knyazeve do Moskvy (aj keď väčšia časť zájazdu o tom nemala ani šajnu) ............no a o druhej ráno som dostal odpoveď , že áno. No som zvedavý ako sa budú všetci tváriť ráno . V zajtrajšej kapitole dám report . No a ja mám opäť ako vždy nervy a okrem hodiny ....nespím. No dobre tak pol štvrtej ráno , uvidíme kedy to zalomím.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu