reklama

Denník č.5...november , december 2015, ...po rokoch 2007 a 2010, opäť čisté Thajsko - úvod

Hľadal som chvíľku , ako to vystihnúť. Stále ma napadala kombinácia nuda v Thajsku , ale nechám to na Vás. Priznávam, že som tam nenašiel nič moc poučné......ale čo, je to moja dovolenka s partiou kamošov :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Úvod

 Po minuloročnom 26 dňovom putovaní s 15 člennou výpravou som dokonca už počas pobytu rozmýšľal že , v tomto roku ak to vyjde tak Juhovýchodná Ázia bude čo najmenej hektická .Pôjdeme po mojich obľúbených miestach , čo najmenej presunov a čo najmenej pobytu v mestách.

 Naznačil som to už na minuloročnej dovolenke vo Vietname a okamžite som mal skupinu prihlásených a skupinu takých čo povedali , tak to my radšej pôjdeme až v roku 2016(aj tento plán som im prezradil a dokonca som si trúfol dať na vedomie , že mám vymyslený aj rok 2017 , ale o tom inokedy).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a to už bola iba klasika v januári som si sadol na moje staré denníky , plány a nápady a vypadlo...no vypadlo .....vymyslel som takúto vec .Bude to čisté Thajsko. Dva naše najobľúbenejšie ostrovy Ko Lanta( moja jednotka) a Koh Chang(o ňom to tvrdí Stano) a na záver tak deň až dva v Bangkoku na nákupy a pre prípadných nováčikov, aby bol aj čas na „plávajúce trhy“ a nejaké tie chrámy a iné pamiatky mesta ktoré má ceremoniálny názov “Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit”,........................................

SkryťVypnúť reklamu
reklama

čo znamená

 „Mesto anjelov, veľké mesto, večné diamantové mesto, Plodné mesto boha Indru, veľké hlavné mesto sveta s deviatimi klenotmi, šťastné mesto, oplývajúce nesmiernym Kráľovským Palácom, pripomínajúcim nebesá kde vládne znovuzrodený boh, mesto dané Indrovi a vybudované Visanukom.

Keďže obsah som mal jasný a po námietkach mojej ženy som upravil aj dĺžku na max 21 dní, rozoslal som svoju predstavu a obratom takéto odpovede .....Vierka, Stano však o tom sme sa bavili...Nasťa a Jaro, klasicky kedy a koľko,... ozvali sa aj Mici a Džuzi, že či môžu aj oni a potom zrazu koncom januára v maďarskej Sitke na petangovom halovom turnaji sa na mňa obracajú naši veľký priatelia zo Szigetszentmiklosu , Eva a Joszi, že či by sme nezobrali aj ich. Žiadny problém 10 ľudí je dobrý počet , len komunikačný problém sa niekoľkým nepozdával , ale ja s Joszkom rozprávam krásnou kombináciou jazykov . Základ ....školská ruština a keď nás niečo nenapadne tak to skúsime v polštine, srbo-chorváčtine , češtine, nemčine, angličtine, slovenčine , prípadne maďarčine (ja viem asi 50-60 slov). Mnohí sa na nás rehocú , ale my si rozumieme. Ťažšie to bude s Evičkou , ale už sme sa o tom bavili, že či my po maďarsky , alebo ona po slovensky sa naučí za tie tri týždne. No ale máme predsa len dobrú poistku, Džuzi ako rodený Rusovčan predsa len tento jazyk pomerne na slušnej úrovni ovláda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posádka bola jasná a už iba loviť výhodné základné letenky .A opäť sa to zopakovalo .Mal som vymyslených Turkov , za slušných podmienok aj solídnej dĺžky letu a zrazu...... blik ....Qatar airwais ponúka Budapešť–Bangkok- Viedeň za 447 €, doba platnosti 4 dni. Okamžite telefón , našej“ letenkárke“ Andrei, tá mi to potvrdzuje a zároveň rezervuje na 24 hodín a dovtedy treba zaplatiť . Päť telefonátov a 5x áno (pardón Joszi hovoril igen , ale asi skôr da).

Takže Andrea vystavuje faktúru , moja žena obratom uhrádza a kolotoč sa opäť točí. Na Koh Lante nachádzam veľmi zaujímavý Noble House resort, dobre umiestnený, slušná cena , na pláži...no proste opäť niečo na náš štýl ....ale keď ťukám na booking.com, hotels.com...a všetci zrazu hlásia ... max.iba 4 bungalowy. Nezaváham ,ešte večer o desiatej nášho času posielam mail priamo do rezortu a ráno mám odpoveď pozitívnu (posledných 5 je vašich , ale treba zálohu). No a keďže na poslednej dovolenke naši parťáci sa vyjadrili, že predchádzajúci systém(platenie vopred) im lepšie vyhovoval , tak sme to odkývli . Nasledovala letenka Air Asia ( s maličkou komplikáciou dvoch objednávok paralelne) ,Bangkok – Krabi a späť a .......potom sa to jemne zamotalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Takto jednoducho bol postavený plán. Prílet do Bangkoku , prelet na Ko Lantu(čierna ) návrat do Bangkoku a červená je trasa na Koh Chang a späť
Takto jednoducho bol postavený plán. Prílet do Bangkoku , prelet na Ko Lantu(čierna ) návrat do Bangkoku a červená je trasa na Koh Chang a späť (zdroj: Lubomír Šedivý)

Po problémoch vo Vietname som išiel za mojim kardiológom , ten ma poslal za angiológom a diagnóza bola jasná .....prietok v pravej nohe na 20%. Koncom februára nastupujem do nemocnice .........a po 4 dňoch ma prevážajú na ARO a tam .......nebudem to tu detailizovať , absolvoval som tretí infarkt a operácia ciev sa odkladá. Ale telo zabojovalo , noha si vytvorila náhradné cesty , momentálny stav je okolo 70-80% a ja verím , že bude všetko OK.

Potom sme priebežne (posledná platba asi v polovičke októbra) uhradili prepravy z Krabi na Koh Lantu a späť. Z letiska Krabi to trvá cca 2 hodiny. Z Bangkoku na ostrov Koh Chang , jedna cesta trvá cca 5 hodín .Ubytovanie na ostrove „Slonov“ v Bailan Beach resort ( tu sme použili metódu výberového konania , poslali sme na 5 adries a rýchlosť a spôsob odpovedí pomohol k víťazstvu). Musím pripomenúť , že všetky platby sa dajú bezplatne stornovať 7-14 dní pred príchodom.

Najbližšie sa ozvem z Krabi.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu