reklama

Indonézia,Malajzia,Vietnam 2014 - VII.pokračovanie

Po roku 2013, kedy sme pre vážnu chorobu nášho syna nikde necestovali , rok 2014 sa stal opäť ázijský. Bolo nás na pol autobusu, príprava ťažká, ale priebeh takmer bezchybný.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Sobota, 6.12. Mikuláš, 22 deň, cesta Mui ne Saigon

 Ráno vstyk , raňajky. Vyplatiť podlžnosti, lúčime sa s prekrásnym Ananda rezortom v Mui ne a vyrážame na 6 hodinovú cestu autobusom do Saigonu. Nový šofér, vybral trošku inú trasu a zápcham sa bravúrne vyhýbal po poľných cestách. Prechádzali sme rozsiahlymi sadmi kaučukovníkov, ktoré boli tiež jedným z dôvodov získania nadvlády Francúzov a Američanov. A zrazu sa pred nami otvárajú dve tváre Ho Chi Minh City. Chudobné a špinavé vietnamské chatrče a cez to hypermoderné diaľničné estakády a neuveriteľné vežiaky a mrakodrapy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Aj takéto je Ho-Chi-Minh-City
Aj takéto je Ho-Chi-Minh-City (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
a tu je pohľad z vrchnej plošiny
a tu je pohľad z vrchnej plošiny (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Po chvíľke blúdenia znavigujem šoféra pred správny hotel . Zrekonštruovaný Thien Xuan v absolútnom centre, 100m od najznámejšej tržnice Ben Thanh. Keď sme spomenuli, že sme tu boli pred tromi rokmi , vietnamský úsmev a ochota, (čo je skoro nemožné) bol ešte väčší. A potom prechádzka po okolí, kontrola, čo sa zmenilo....no strašne veľa a pri tom nič.

Doprava v Saigone ...a ako na druhú stranu?
Doprava v Saigone ...a ako na druhú stranu? (zdroj: Maroš Čík)
Teória prechodu cez cestu , vojdi do vozovky, neobzeraj sa vpravo,vľavo a choď , v žiadnom prípade nezastavuj a..............predstavte si funguje to ,motorkári Vás nechajú žiť
Teória prechodu cez cestu , vojdi do vozovky, neobzeraj sa vpravo,vľavo a choď , v žiadnom prípade nezastavuj a..............predstavte si funguje to ,motorkári Vás nechajú žiť (zdroj: Maroš Čík)

Ti ktorí to nevideli , odišli na naše odporúčanie do vodného bábkového divadla, veľkej vietnamskej zvláštnosti, každý kto tu bude musí to vidieť.

Vodné bábkové divadlo , to je vietnamská špecialitka
Vodné bábkové divadlo , to je vietnamská špecialitka (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Nedeľa 7.12. 23.deň

V nedeľu ráno sme vyrazili na čínsky trh, tu nastala obrovská zmena , bolo tu síce všetko , ale celý trh sa stal v podstate veľkoobchodom, dodávatelia donášali a obchodníci rozbaľovali a triedili podľa objednávok, predaj ich zaujímal len vo veľkom zložení, alebo bez dohadovania, ale to iba zopár tovarov, no zmena je život, potulovali sme sa ešte po Lotte Marte, ich verzia nášho trebárs Auparku, no a potom mi zrazu začalo byť , zle , horšie a ešte horšie, bolesti na hrudi, nevoľno v žalúdku a obrovská slabosť, no a to sme mali po dlhšom čase na pláne spoločnú večeru v prekrásnej a populárnej grilovacej reštaurácii, kde som pred tromi rokmi, prvý raz za 8 ľudí na večeri platil milion, dvesto tisíc (tento rok to boli skoro 4 milióny- no kurzové zmeny a rast cien....) a na druhy deň som sa strašne tesil na deltu Mekongu......proste telo povedalo dosť a hotovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Túto reštauráciu v Ho-Chi-Minh-City mám veľmi rád , ale tohto roku som tam bol žiaľ len asi 5 min
Túto reštauráciu v Ho-Chi-Minh-City mám veľmi rád , ale tohto roku som tam bol žiaľ len asi 5 min (zdroj: Maroš Čík)
Ale všetkým chutilo , čo si ugrilovali
Ale všetkým chutilo , čo si ugrilovali (zdroj: Maroš Čík)

Takže večer sa moji parťáci napchávali a bavili a ja som striedal, sprchu, vaňu, posteľ, .....trošku to zabralo....

Pohľad na Saigon v noci
Pohľad na Saigon v noci (zdroj: Maroš Čík)

Pondelok 8.12. Výlet do delty Mekongu , kde som chýbal....,deň 24.

 Ale ráno vyrážali o šiestej bezo mňa..Ja som sa nakoniec zobudil o ôsmej ......zobudil na hlad...dobrý pocit. Najedol som sa , ale slabosť sa vrátila, tak som to opäť zavŕtal. Maroš povedal, že ma nechajú spať dovtedy, keď sa vrátia z obchoďáku, Stano s Vierkou , tiež pokoj na lôžku:-)

Pri zvonení telefónu o 12 tej som sa cítil skoro zdravý a keď Maroš ukázal originál vietnamský gril , tak .........na kone ........a hybaj preňho, ešte nejaké drobnosti, my so Stanom a Marošom sme konečne našli košele ako dresy, a potom opäť žiaľ slabosť , takže doliečiť sa bolo treba . Výletníci sa uveličení vrátili až skoro o šiestej , veľmi sa im páčilo a vraj na mňa dosť mysleli, hlavne pri kurze varenia, no škoda, ale zdravie je prednejšie, aj tak som si uvedomoval, že šliapem stále na hranici svojich možností a vo Vietname určite nie som posledný raz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Moja srdcovka , delta Mekongu , zžal tentoraz bezo mňa
Moja srdcovka , delta Mekongu , zžal tentoraz bezo mňa (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
A oni vraj varili....
A oni vraj varili.... (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
....a varili....
....a varili.... (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
....a varili .....a ja som tam nebol , ale ja se vrátím Dagu Begmene:-)
....a varili .....a ja som tam nebol , ale ja se vrátím Dagu Begmene:-) (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Večer je rozlúčková schôdza, bilancuje sa ďakuje, spieva, no je tak krásne veselo – smutno.....

Pri záverečnom večierku sa predstavili "prilbisti"
Pri záverečnom večierku sa predstavili "prilbisti" (zdroj: Maroš Čík)
Tak kočky , páčil sa Vám Vietnam ?
Tak kočky , páčil sa Vám Vietnam ? (zdroj: Maroš Čík)

Utorok 9.12. Deň úplne posledný , dvadsiaty piaty.

Máme čas do šestnástej hodiny tak hurá na tržnicu, niektorí na vyhliadkový vežiak a v kaviarňach a jedálňach sa míňajú posledné dongy a ja ako sa motám okolo tržnice tak si kupujem najlepšie ovocie na celom svete, maličké mandarínky, ešte aj z lístkami a vetvičkami(mňa nikto nepresvedčí, že existuje lepšie ovocie) a podľa ponuky okolo atakujúcich predajcov, zisťujem, že mi ku šťastiu najviac chýbajú, hojdacie siete, zapaľovače((14 rokov nefajčím), vejáre, slnečné okuliare, náramky, koráliky a podobné pitominy denného života, ale sú trpezliví, ale nie agresívny. Ak máte trošku lepšiu náladu , dokážete sa ich odmietaním a handlovaním baviť celé hodiny a keď vás to nebaví, tak poviete nie, nie , nie a otočíte sa chrbtom, ale tam číha ďalší a divadielko môže pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O 16,00 dva mikrobusy, vrúcne sa lúčime s veľmi, ale veľmi milým personálom .......... Každému vrelo odporúčam hotel Thien Xuan - výborná poloha k pamiatkam,

Pamätník americko-vietnamskej vojny,
Pamätník americko-vietnamskej vojny, (zdroj: Maroš Čík)

ale aj k letisku, výborné ceny. No ďalší dobrý tohtoročný výber. Asi soudruzy neudělali nikde chybu.

Maroško dopočítal a zistil , že základné výdavky na osobu (letenky, víza, preprava na a z hotelov a letísk, ubytovanie z raňajkami) 1407€ pri 26 dňoch . No a potom o 19, OO večer odlietame , lietadlami Qatar Air, tesne po šiestej ráno v stredu 10.12 . , to je ten deň dvadsiaty šiesty sme pristáli vo Viedni. Autobusík nás pohodlne zaviezol domov a tak sme si mohli zaskandovať naše obľúbené

MOT HAI BA JÓÓÓÓÓ

( čo je po vietnamský prípitok na zdravie).

No a úplne na záver, som nesmierne rád, že nováčikovia medzi nami Beatka, Magda, Mici, Maroš R a Džuzi zapadli ako ozubené kolesá a veľmi , veľmi mi je ľúto, že 81 ročná Polča , nakoniec musela odstúpiť. Tá by nám bola výbornou parťáčkou. Pri nasledujúcich plánoch budem určite týchto ľudí oslovovať. Konštatujem, že 16 ľudí viesť je z mnohých hľadísk veľkou záťažou, ale sú chvíle , kedy sa to oplatí :- )

Jakarta, Bali,Kuala Lumpur ,Mui ne,, HoChiMinhCity 15.11-9.12 a 10.12. Bratislava 

 A na záver celého tohto výletíku som si vymyslel urobiť takú strašne subjektívnu tabuľku , kde v stupnici od 1-10 vyhodnotím :

-ubytovanie v závislosti od ceny, polohy, vybavenia, správania sa personálu, raňajkového menu a služieb.

-prepravy z a na letisko a z a na hotel , opäť cena, komfort a promptnosť 

-výletov v rámci pobytu, cena, kvalita, výber navštívených miest

-more , jeho čistota, prístup , pláže...

No a začínam sebou a ostatných možno doplním

MESTO/HOTEL UBYTOVANIE PREPRAVA VÝLETY MORE 

Neo hotel Manga Dua 8,5 8 8,1 -

JAKARTA

Bali Emerald Vila 9.95 9,0 8,6 6,5

BALI

Swis-In 8,2 9,1 - -

KUALA LUMPUR

Ananda Resort 9,2 8,0 8,5 8,5

MUI NE

Thien Xuanh Hotel 8,8 8,5 8,7 -

SAIGON

Rok 2015 bude čisto thajský a denník o tom si prečítate hneď po Novom roku, ale na 2016 mám dve úplné novôtky a mám ich už rozpracované.

Príjemné Vianočné sviatky a šťastný Nový rok

Stastne a veselé Vianoce
Stastne a veselé Vianoce (zdroj: Maroš Čík)
Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu