reklama

Indonézia,Malajzia,Vietnam 2014 - V.pokračovanie

Po roku 2013, kedy sme pre vážnu chorobu nášho syna nikde necestovali , rok 2014 sa stal opäť ázijský. Bolo nás na pol autobusu, príprava ťažká, ale priebeh takmer bezchybný.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Nedeľa 30.11. Mui ne, 16-ty a posledný novembrový.

More, (Beátka fotí prvý východ slnka) bazénik (Vierka konštatuje, že je hlbší ako na Bali)

Vierka, bazénový odborník....
Vierka, bazénový odborník.... (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
More postavili pomerne blízko :-)
More postavili pomerne blízko :-) (zdroj: Maroš Čík)
Majka z gurunu navštívila aj Mui ne
Majka z gurunu navštívila aj Mui ne (zdroj: Maroš Čík)

, k nám prichádza prvý mladý inžinier a krúti zámkom , maže , rozoberá , maže aaaaaa nič , prichádza starší inžinier , odsúva kolegu s gestom „uhni mladý“ , vykonáva presne tie isté pohyby a po konzultácii s hlavnou recepčnou, mi táto oznamuje, že sa ospravedlňujú a opravu vykonajú neskôr(vykonali , zámok funguje , iba záves máme pomerne dosť zaolejovaný – podobné zámkovo – inžinierske manévre už absolvovali asi všetci).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Upratovací oddiel vyráža a zámkoví inžinieri momentálne nožničkami strihajú trávnik :-)
Upratovací oddiel vyráža a zámkoví inžinieri momentálne nožničkami strihajú trávnik :-) (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Poobede sme sa vybrali po hlavnej ulici v pravo a tak sme našli dobrý kurz v zmenárni a zároveň si dohodli výlet pre všetkých.

Janka mala pod dozorom pohyb v celom rezorte
Janka mala pod dozorom pohyb v celom rezorte (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Dali výbornú Pho(vietnamská polievka zo slížami) ,(nerušili nás ani neďaleko pobehujúce potkany:-)) a potom sme prišli k našej obľúbenej optike,

Náš miestny optik (myslím, že 30 okuliarov sme si tam dali vyrobiť)
Náš miestny optik (myslím, že 30 okuliarov sme si tam dali vyrobiť) (zdroj: Maroš Čík)

Bol tu ten istý optiker a keď Zdenka ukázala ich puzdro a povedali im , že sme tu boli pred tromi rokmi , celá päťčlenná osádka sa na nás šiestich vrhla. Doktor skúšal, meral, dievčatá pomáhali pri výbere značiek všetkých svetových výrobcov a mladý manežér naťukával cifry do kalkulačky. No ceny minimálne 50% našich ak nie ešte menej a objednaný výrobok do 24 hodín, .......klobúčik dolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pondelok, 1.december, deň sedemnásty, okuliare a rybičky

Pondelok, klasika okolo šiestej – pol siedmej more,

ja som mal pod dozorom more
ja som mal pod dozorom more (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)
Zdenka so svojou novou známou
Zdenka so svojou novou známou (zdroj: Maroš Čík)

raňajky, po raňajkách prechádzka na druhú stranu , kočky navštívili zopár perlových obchodov, niečo sme dali , potom kávička, obed driemoty, večer pre okuliare a ďalšie dať robiť a následne takmer všetci , večera pri mori v rybárskych reštauráciách

Každý si vybral
Každý si vybral (zdroj: Maroš Čík)

, kde ti pripravia priamo vybraté ryby, krevety, langusty, kraby, ........po dlhom čase som si dal ryby , tri druhy a boli supeeeeer, Vierka, Stano a ja sme si vybrali a jedli z jedného centra :-)

Tie rybičky boli supeeeeer
Tie rybičky boli supeeeeer (zdroj: Maroš Čík)

Utorok , 2 decembra, deň osemnásty, výlet po okolí na pol dňa

Ráno pred siedmou ( po mojom povinnom rannom močení v mori, vždy aj Beatka, Nasťa a Jaro) všetci už v jedálni. Štart výletu takmer všetci prišli pred limitom. Vyrážame smer prístav Phan Tiet a tam stíhame ranný obchod z rybami , pekné kúsky sú v predaji, makrely, barakudy a tuniaky a množstvo iných mne neznámych strieborných potvor a potvoriek sa ponúka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
nech sa páči vyberte si...
nech sa páči vyberte si... (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Potom nasleduje hodinová cesta k najväčšiemu Budhovi vo Vietname, jeho ležiaca verzia je 49 m dlhá a 11 m vysoká, postavená vysoko v horách a všetok kameň a betón na jeho výstavbu tam v rokoch 1962-65 vynosili.

Teraz sa jazdí ponad džunglu lanovkou
Teraz sa jazdí ponad džunglu lanovkou (zdroj: Maroš Čík)
49 metrový najdlhší ležiaci Budha vo Vietname
49 metrový najdlhší ležiaci Budha vo Vietname (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Teraz pod vrchol jazdí moderná lanovka, ale posledných vyše 170 schodov treba vyšliapať. Moje nohy a srdiečko povolilo iba polovicu a radi sa pridali aj Janka z Vierkou. Ostatní statočne vyšliapali.

Aj sa nafotili
Aj sa nafotili (zdroj: Maroš Čík)

No a výhľad úchvatný, okolo nás divoká džungľa s opicami a hadmi a vraj donedávna aj tigrami.

opice boli všade
opice boli všade (zdroj: Maroš Čík)

Potom ešte návšteva hrádočku skupiny Chamov , ktorých modlami sú mužský a ženský pohlavný úd a filozofiou života veľmi pripomínajú našich cigánov, teraz žijú v určitých rezerváciách a štát sa ich snaží prevychovať a integrovať,..........márne .......ako u nás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Toto je sídlo Chámov, vietnamských cigánov
Toto je sídlo Chámov, vietnamských cigánov (zdroj: Maroš Čík)

Záverom sme pribrzdili na farme zaoberajúcou sa pestovaním Pita Haji(dračie ovocie) Táto oblasť je najväčší vietnamský pestovateľ a dodávateľ na nenásytný čínsky trh.

pita - hajové háje :-)
pita - hajové háje :-) (zdroj: Maroš Čík)

Začali to tu pestovať asi pred 10-timi rokmi a úrodu zbierajú 2x do roka.

Magda , ty si ako modelka :-)
Magda , ty si ako modelka :-) (zdroj: Lubomír Šedivý a Magda Rebrová)

Poobede spánok a tak sa nám dobre spalo až nás zobudilo klopkanie , ......že čo je ? všetci čakajú , ide sa ......NA OKULIARE. Ten večer som videl moju polovičku „ nasratú“ po veľmi ,veľmi dlhom čase, lebo na nezobudenú sa všetci vrhli „ a prelož mi toto , a takéto okuliare by som chcel v červenom a pozri sa či mi svedčia ......a každý to chcel hneď a ako prvý. Chudera nakoniec zistila, že si zabudla svoje sklá ktoré chcela osadiť...... doma a ja som si musel stačiť zo svojou angličtinou sám a ešte jej aj asistovať. Nikto sa nemôže čudovať , že ani nevečerala a celý svet bol zlý............................. Ostatní sme v našej predtrojročnej reštike skúšali pštrosa, žaby, krokodíla

krokodíl na ražni
krokodíl na ražni  (zdroj: Maroš Čík)
...a tu na tanieri..
...a tu na tanieri.. (zdroj: Maroš Čík)

a ten bol najlepší.... Mici si dala aj KOBROVICU , kobra bola zaliata ryžovou pálenkou 15.mája 2010---no nemusím

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu