Thajsko , Singapur 2012, časť III.

Tento rok je to kombinácia cestovania krížom krážom stredným južným Thajskom a k tomu Singapur , ktorý pripomína.....však uvidíte a doplnte si sami.....

Streda 28.11.Smer Singapur a týždeň za nami

Ráno po polo prebdenej noci okolo siedmej do vody, stretám Jara a Nasťu , ktorí takto ráno často , ja tohto roku prvý krát. Osviežime sa, pobalíme veci a o deviatej raňajky. Pred jedenástou nasadáme do minivanu a mierime cez dva trajekty smer letisko Krabi. Dva a štvrť hodiny ubieha, registrujeme sa a vyčkávame na Tiger airwaiws, ktoré však mešká trištvrte hodinku.

Naša nová letecká spoločnosť v Ázii
Naša nová letecká spoločnosť v Ázii (zdroj: Lubomír Šedivý)

O to milšie prijatie na letisku Changi airport v Singapure. Opäť jedno z najväčších v Ázii, ale šliape to tam. Od zastavenia lietadla behom 30 min sedíme v minibuse a vyrážame smer hotel a to sme stihli , vybrať si batožinu, prejsť cez 2 kontroly, nájsť prepravný pult, tam nám poradili , ako do hotela, ukázali kde zmeniť a porozprávali, čo je v Singapure zaujímavé. A potom sme 25 min otáčali hlavami po nádherných stavbách. Náš hotel Brodway sa nachádzal vo štvrti Little India, na ulici Serangon , kde je to posiate, zlatníctvami, indickými reštauráciami a látkármi. Takže po príchode, sme si odložili kufre na hotely (jednoduchší , bez raňajok a podstatne drahší ako v Thajsku, Vietname či Malajzii(cez 60 €/noc) a vyrazili ,smer 24 Mustafa center ( no obchodný dom - blšák) a večera v indickej reštaurácii nikomu nesadla okrem mňa, keď som bol našťastie opatrný vo výbere. Takže už prvý večer na našej izbe sa niesol v duchu, že Singapur 2x stačí(prvý a posledný krát)

Štvrtok 29.11. Iný Singapur

Večer o hodinu posun , ráno o hodinu skôr vstávanie a víta nás slniečko a prvá super singapurská vec metro (MRT a LRT) pretkávajú Singapur krížom krážom a za nízku cenu sa môžete voziť kým nevystúpite za turnikety 2 hodiny. Najdlhšia okružná , žltá trasa, trvá okolo 70 min a má 29 zastávok a okrem nej je zelená, červená, modrá a fialová. Lístky si zakúpiš do stanice určenia , zaplatíš, „nafasuješ „kartičku podobnú našej platobnej a po ukončení jazdy , alebo pri zakúpení novej karty(najneskôr do 30 dní) , použitú kartu vrátiš a dostaneš späť 1 singapurský dolár(O,6 €). Žiadny iný dopravný prostriedok pre skupinu 6 ľudí sa nám nezdal lepší. Existuje aj napr. jednodňový lístok za 20 SGD a 10 ti následne vrátia. Určite dobré pri často prerušovanom cestovaní. Ešte raz MRT moje z najväčších plus Singapuru.

Lanovka z Harbour Tower 2 na ostrov zábavy Sentosa
Lanovka z Harbour Tower 2 na ostrov zábavy Sentosa (zdroj: Lubomír Šedivý)

No a aby aj o inom, tak prvá naša cesta mierila do Harbour Tower 2 a tam sme nastúpili na lanovku ,

Pohľad z lanovky ešte nad pevninou
Pohľad z lanovky ešte nad pevninou (zdroj: Lubomír Šedivý)

ktorá nás previezla vysoko nad morom na ostrov Sentosa, ktorý je popretkávaný rôznymi atrakciami.

Lanovka nad Sentosou a jej atrakciami
Lanovka nad Sentosou a jej atrakciami (zdroj: Lubomír Šedivý)

My sme si vybrali podvodný svet, spojený s nádhernou šou delfínov, ale najväčšie hviezdy tam boli dva tulene.

Tulene  boli zábavnejší , ako delfíny
Tulene boli zábavnejší , ako delfíny (zdroj: Lubomír Šedivý)

Hneď by sa nám jeden hodil domov J. Po predstavení sme nasadli do autobusu, ktorý nás povozil po celom ostrove.

Nemov mali aj na Sentose
Nemov mali aj na Sentose (zdroj: Lubomír Šedivý)

Nasledovala opäť lanovka ponad more a vyviezli sme sa ňou až na kopec Mt Faber. Prevoz MRT-om na dva prestupy na Marina Bay kde pred Sky dome , to je plošina nad tromi vyše 60 poschodovými hotelmi , na ktorej je obrovský bazén.

Sky dome a na nom obrovký bazén spája tri budovy
Sky dome a na nom obrovký bazén spája tri budovy (zdroj: Lubomír Šedivý)

Tu vyrástla záhrada, ktorá v roku 2011 získala titul svetový architektonický počin roka,

Architektonický počin sveta roku 2011
Architektonický počin sveta roku 2011 (zdroj: Lubomír Šedivý)

v ktorom sú stĺpy na ktorých sú vertikálne vysadené záhrady z rôznych častí sveta.

Vertikálne záhrady a v nich reštaurácie a hotely
Vertikálne záhrady a v nich reštaurácie a hotely (zdroj: Lubomír Šedivý)

V jednom obrovskom pavilóne na piatich poschodiach nad sebou je vytvorený

Dažďový prales v päťposchodovom skleníku ........nádhera
Dažďový prales v päťposchodovom skleníku ........nádhera  (zdroj: Lubomír Šedivý)

dažďový prales

Pokochajte sa
Pokochajte sa (zdroj: Lubomír Šedivý)
niekoľko z množstva obrázkov
niekoľko z množstva obrázkov (zdroj: Lubomír Šedivý)
hmmmmmm...
hmmmmmm... (zdroj: Lubomír Šedivý)
a tu staré a staršie kusy :-)
a tu staré a staršie kusy :-) (zdroj: Lubomír Šedivý)

a vo vedľajšom sú vysadené záhrady sveta.

U susedov v menšom skleníku , záhrady sveta
U susedov v menšom skleníku , záhrady sveta (zdroj: Lubomír Šedivý)
A ešte jedna chuťovka
A ešte jedna chuťovka (zdroj: Lubomír Šedivý)

Žiaľ sme mali smolu , večerná svetelná a hudobná atrakcia bola akurát na dva dni odstavená . Takže škoda mohol mať ten deň nádherné vyvrcholenie. Aj davy domácich fotografov obsadili okolité vyvýšené body , ale márne. Večerný pokus o opravu včerajška, tentoraz opäť nevyšiel. Vyberali sme opatrnejšie , ale bolo to však drahé a nesadla nám ani veľmi chuť. No proste, Singapur a naše predstavy o chuti sa rozchádzajú. To som nespomenul , ešte naše raňajko - obedové menu, keď sme si ku chrumkavému XXL kuraciemu rezňu objednali hranolky a tie boli osolené, štipľavé a zo slivkami. A zážitok, keď sme vystúpili večer z MRT-u a prechádzali , cez miestnu mekku stravovania nazývaná Tekka, kde sa kŕmia domáci Indovia, náš presun krížom bol neuveriteľne rýchly - (oči a nos ho zrýchľovali).

Lubomír Šedivý

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné