reklama

Ako ma jedna veľká láska pétanque, priviedla k druhej –Juhovýchodnej Ázii, časť I.

Dlho som uvažoval ,kým som sa rozhodol písať úvod,.... kde a ako začať. Ja totiž už od roku 2010 pri mojich cestách píšem denníky o našich zážitkoch a teraz som si vymyslel, že to zlepím a doplním prvé dve cesty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

1.Ako to všetko začalo.

--------------------------------

Pochopiteľne moja pamäť nie je slonia a preto roky 2007 a 2009 budú skôr spomienkami.

 Takže opäť, ako a kde to začalo. No asi v roku 2000, keď som dostal druhý infarkt, po roku ma zoperovali, zostal som na invalidnom dôchodku a stratil chuť do života. Nevedel som čo zo sebou, až keď prišiel mladší syn Ivan a hovorí , počúvaj však teba strašne bavil minigolf, nechceš sa mu venovať? .....Potom zistil, že to je šport ktorý už má všetko dané a to nie je to čo by mňa prebudilo k životu a aktivite. O pár dní ďalší pokus.....a čo tak boccia, bol to šport ktorý sme objavili v Chorvátsku a amatérky skúšali na chate. Ičko(to je jeho oficiálna prezývka)zistil , že na Slovensku skoro nič, ale spojil sa s českou federáciou pétanque a čakal. A vtedy sa začiatkom júna objavil článok , že Francúzsko – slovenská obchodná komora poriada turnaj v pétanque . ........Nebudem to naťahovať, moji synovia Ičko, Lasky a ja sme sa prihlásili a....vyhrali. Poskladali sa ďalší nadšenci tohto športu , obnovili sme činnosť už existujúcej federácie, prihlásili sa do svetových štruktúr a ja som sa zamiloval, zbláznil , no proste bláznivo zamiloval . O rok na to v roku 2003 som ako 49 ročný po dvoch infarktoch a dvoch bi-passoch nastupoval pred 4,5 tisíc divákmi v olympijskej hale v Ženeve ako jeden s prvých štyroch slovenských reprezentantov na 39.MS v pétanque. A tu sa objavila prvá iskrička. Všetci obdivovali a obchádzali francúzskych , prípadne belgických , španielskych, tuniských a iných kráľov petangu , hrajúcich podľa viacerých francúzskych škôl a iba ja som sa usadil , keď sme nehrali, vedľa ihriska thajskej reprezentácie a donekonečna pozoroval ako ich hráč Phusa-at s neuveriteľnou rotáciou vyhadzuje gule do výšky až 7m a tie po 10 m dopadali s neomylnou presnosťou ku svojmu cieľu.Odvtedy po dnešný deň si s Phusa -atom píšeme a vždy sa radostne pozdravíme keď sa stretneme. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Takto to začalo-ide sa do Thajska
Takto to začalo-ide sa do Thajska (zdroj: lubomír Šedivý)

Prešli štyri roky , konkurencia na Slovensku sa zvýšila a ja som sa dohodol na kvalifikáciu na MS s mojim rovesníkom a dlhoročným spoluhráčom Mirom, pridal sa k nám iba 22 ročný talent Marek a my sme všetkých prekvapili a......vyhrali. V prvom rade veľká radosť , hneď sme si dohodli aj štvrtého hráča , 23 ročného môjho mladšieho syna Ička(vtedy najlepší strelec na Slovensku) a potom sa začali zavrtávať chrobáčiky do mozgu. Kde sú to tie 44. Majstrovstvá sveta ? V Pattayi, v Thajsku?, Letenky cca 30 000 Sk, zoženieme nejakého sponzora, dvaja študenti , invalidný dôchodca , no pekná pálka . A potom nasledujú šuškandy .....a vy sa nebojíte, že Vám niekto pribalí drogy? A vraj Bangkok v noci , horší ako Bronx a Pattaya to je semenište hriechu , plné ulice toho najhoršieho čo si vieš predstaviť.............

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na šťastie moji susedia na Tolstého , ktorí tam chodievali každý rok aj na tri mesiace okamžite vyvrátila všetky fámy, zohnali sme aj sponzora na časť leteniek , náš šéf výpravy a coach Francúz Bruno Fernandez (žije u nás od roku 1990) a je mi niečo medzi tretím synom a bratom tiež popracoval a.......no Miro a ja sme si pribalili aj manželky Blanku a Janku, Bruno vtedajšiu priateľku(dnes už manželku Natáliu), a odlet z Thajska sme si predĺžili o týždeň a bolo .

Pattaya, slávnostný nástup
Pattaya, slávnostný nástup (zdroj: Lubomír Šedivý)
Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu