reklama

História slovenského petangu podľa nás. - ČASŤ 4.

PÉTANQUE......aha, to je to čo v starých francúzskych filmoch hrajú dôchodcovia.Pétanque, alebo petank ,alebo petang je francúzska spoločenská hra pre dve 1-3 členné družstvá, ktoré sa snažia umiestniť gule čo najbližšie k cieľu,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som sa nestala placérkou

Napísala :Veronika Slobodová

Bol to posledný deň výmenného pobytu vo francúzskom Lyone a tak ma „moja“ rodina zobrala do nákupného centra, aby som kúpila nejaké dobroty domov. Vínka, syry a ešte pár drobností sa už povaľovalo vo vozíku, ale nebola som spokojná. Chcela som aj niečo trvalejšie (a magnetky sme ešte nezbieraliJ). Vtedy Jean-Paul zobral sadu tréningových gúľ v modrom plastovom obale a opýtal sa, či viem, čo to je. Vedela som, mali sme obrázok v učebnici francúzštiny. Vysvetlil mi, že je to super zábavka na piknik. Tak som si ich zobrala, nakoniec som ich ale dostala ako darček od rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Párkrát sme si zahrali s rodinou a známimi na chate pri Trenčíne. Na tráve, z čiary. Konečne niečo, čo som po operácii kolena mohla hrať aj ja, keďže na milovaný volejbal a basketbal som musela zabudnúť. Navždy. Ale vtedy mi ani vo sne nenapadlo, že tieto železné gule niekto hádže profesionálne.

O pár týždňov neskôr sme mali hodinu suplovanú našim triednym a ten priviedol niekoho cudzieho. Starší pán (prepáč Mirec, ale mala som 17, každý nad 30 bol starší pán ;). Predstavil sa a spustil spleť slov o pétanque, Slovenskej Federácií Pétanque a potom prišlo to rozhodujúce – prezidentská záhrada. Zajtra o piatej. No, volejbal ani basket som už hrať nemohla a do prezidentskej to bolo asi 250 metrov (vtedy sme bývali oproti hotelu Tatra), gule mám doma. Nebol žiaden dôvod neísť sa tam pozrieť. Aj pár ďalších spolužiakov sa chystalo, ale nakoniec z nich nikto nevytrval. Inštrukcie zneli, že sa stretneme pri fontáne. Nebol problém petangistov nájsť, guľami si tam moc ľudí nehádzalo. Privítal ma ďalší starší pán (sorry Luboš:D ), ako prvé mi povedal, že tu si všetci tykajú. Tak sme si potykali, Luboš skontroloval moje gule, ukázal mi jeho a vysvetlil, že sú rôzne váhy, priemery, ryhovania.... Že to malé sa volá košon, hádže sa z kruhu, ten sa robí takto, nohou a hodil košon na asi 7 metrov. Ešte za letu mi stihol vysvetliť, že musí byť 6-10m od kruhu. „No a teraz hoď čo najbližšie“ znel pokyn. Ale realita bola smutná, bola som ďalekooooo J Potom mi tam hodil guľu Luboš a povedal „A teraz traf tú moju guľu“. Trafila som. A nasledovala veta, ktorá rozhodla: „Výborne, ty budeš strelec“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže takto vyzeral začiatok mojej kariéry v máji roku 2003. Toto je to, prečo Luboš a Miro (v abecednom poradí) budú pre mňa vždy tí najdôležitejší petangisti.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu