Denník č.5.november , december 2015,po rokoch 2007 a 2010, opäť čisté Thajsko - 7.pokr.

Autor: Lubomír Šedivý | 22.2.2016 o 8:00 | Karma článku: 4,00 | Prečítané:  226x

Hľadal som chvíľku , ako to vystihnúť. Stále ma napadala kombinácia "nuda v Thajsku" , ale nechám to na Vás. Priznávam, že som tam nenašiel nič moc poučné......ale čo, je to moja dovolenka s partiou kamošov :-)

30.11. pondelok, deň štrnásty, opäť petangový

Modrá obloha, potom 78 kvapiek , prvý dážď na Koh Changu a opäť teplo , more , voda , je to nuda dokola nemať o čom písať . Na 19.00 je dohodnutý turnaj v reštaurácii Saint Tropez , ale už od šiestej sa tam zlieza kompletná desina.

Džuzi prekvapí niekoľkými objednávkami Red Label, ale moc mu to nepomohlo , športová forma sa nevracia , za to mne tá thajská extra strelecká drží a opäť , spoločne so Stanom sme najúspešnejší. Dnes všetko...

1.12. utorok, prvý decembrový, celkovo pätnásty,Turtle(korytnačka) a žiaľ Ičkový.

Ráno klasika , štvorička  Mici , Džuzi, Joszi a Eva sa vyberajú na výlet loďou na 4 ostrovy  a my „staroši“ vyhlasujeme na dnes deň oddychový. Je pod mrakom, potom opäť slniečko , najviac pochopila deň oddychový moja žena, spí takmer celý deň.

.................................No a potom navečer sa spája cez skype so starším synom Laskym a ten nám žiaľ potvrdzuje tušené u mladšieho syna Ička sa potvrdzuje recidíva a od zajtra nastupuje ďaľšiu chemoterapiu................................

Večer sa vyberáme spoločne na večeru

, pôvodne na grilované kurence a kačky , ale sme objavili Happy Turtle – veselú korytnačku a tá nás presvedčila , mňam pečené zemiačiky so slaninou a syrom som si dal. Pri ceste späť zas Janka našla zaujímavú masérku, ale nikoho nenahovorila  s plnými bruchami sa dať masírovať......našťastie, lebo len čo sme vošli do rezortu , spustil sa lejak asi pol hodinu vylievalo nebo celé vedrá..................................asi aj ono smútilo nad Ičkovým  skur....osudom(prepáčte)

Streda 2.12.deň šestnásty....bez prídavku

Ráno zatiahnuté , podľa predpovede malo pršať , ale aj tak hurá do vody . Džuzi meria , voda 31 stupňov, vzduch asi 34 a čo si viac človek želá. Výlet po ostrovoch asi nebol až taký ...slabšia odozva, ozaj včera sme sa dohodli na programe v Bangkoku a ja som na naliehanie mojej ženy prvý raz na dovolenke zapol televízor, ale našťastie po 8 minútach zaspala, tak som si čítal a prekvapujúco aj ja dobre spal od polnoci skoro do 8 ,00 ráno iba asi s tromi pauzičkami.

Všetci využívajú more....

no a večer sa vyberáme do rybárskej reštaurácie na móle nad morom, tam je rýchla obsluha , ale z jedlom je to opäť tak 50:50.

Janka sa rozhodla , že si dá konečne rybu v Thajsku ....a nezapadla presne do chuťového šuflíčka . A opäť sa petangisti stretajú v Sait Tropez a dlho to vychádza na medzištátny turnaj s Francúzmi , ale nakoniec sa  rozpútava náš bratovražedný súboj a víťazstvo si odnáša starý lišiak Jószi zo Sigetszentmiklosu.

Večerná porada je taká skromnejšia , však nie je sa moc o čom radiť.

3.12.štvrtok , deň sedemnásty, posledný morský

Posledný deň pri mori, no jasné ja už vo vode mimoriadne o siedmej ...a potom to spomalím, raňajky , opäť more a potom si s Vierkou a Stanom zasadneme u nás na terase , keďže sme ráno zabudli na červíka a trošku bilancujeme..............naša zásadná otázka čo je lepšie Lanta či Chang má okamžitú odpoveď , že každé má svoje prednosti a na váhu hneď padajú argumenty jednej aj druhej strany....pláž na Lante, stabilita počasia na Changu ......a ten rezort a tam boli lepšie raňajky...a konečné resumé , že táto pomerne lenivá a oddychová dovolenka sa javí ako splnená.

Spomíname čo nové Thajsko prináša, iné, viac európskejšie služby, je žiaľ aj drahšie a čo nás dosť mnohých prekvapilo tak takmer úplne zmizol ten typický thajský úsmev, zopäté ruky, úklon, či to nádherné khabkhun kha (určite sa to píše ináč).....Idete okolo obchodíkov, masáží a ďalších služieb a nepočujete „madam, madam...“ , ale domáci sedia na zemi , alebo v kútiku na stoličke a vytrvalo ťukajú či sledujú svoje smartfóny, a iné výdobytky svojej doby.........................Nesťažujem si , ale iba konštatujem , kto tu ešte nebol už mnohé nezažije , lebo tu letí sa mi zdá doba oveľa rýchlejšie ako u nás. Asi Kambodža, Mjarmansko , ešte čiastočne Vietnam , ale tie skoky sú markantné všade....

A už iba posledná večera, väčšina sa zhoduje na reštaurácii Happy Turtle a moje vychválené zemiaky so slaninou a feta syrom idú na odbyt. Džuzi si objednal viacero chodov , akoby týždeň nejedol a takmer to zvládol bez pomoci.

Nálada napriek „poslednej“ večery bola super a už sa iba každý poberal do svojho domčeka , .......zajtra ráno odchod.

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.