Denník č.5.november , december 2015,po rokoch 2007 a 2010, opäť čisté Thajsko - 5.pokr.

Autor: Lubomír Šedivý | 8.2.2016 o 8:00 | Karma článku: 2,82 | Prečítané:  320x

Hľadal som chvíľku , ako to vystihnúť. Stále ma napadala kombinácia "nuda v Thajsku" , ale nechám to na Vás. Priznávam, že som tam nenašiel nič moc poučné......ale čo, je to moja dovolenka s partiou kamošov :-)

Streda 25.11., deň deviaty DPH.

Jasné, že toto bolo jedno z prvých slov čo som počul . Potom sa Stano priznal, že v noci na diaľku opravoval kúrenie v skleníkoch , ja som tiež bohvieako nespal a moju ženu som vyplašil, keď sa o tretej ráno zobudila a ja sedím na posteli a triedim si lieky na ďalší týždeň. A mnohí už balia , lebo vo štvrtok o 5,30 ráno máme pristavené autá na letisko.

Ale pred ôsmou v mori , po včerajšom chlade , ani stopy , Džuzi to meria a more 28,8 stupňa a na suchu v tieni 30,5. Raňajky a zrazu na 20 min. sa zatiahne obloha a lejak ako hrom, ale potom už opäť všetko šliape. More, pivko , dievčatá Mai-tai, potom v Famili massage si dáme popraviť telo ( a tu som zabudol , ako to tu podraželo , pred tromi rokmi ceny hodinových masáží začínali na 150Bath-cca 4€ a dnes na 300) , ale tá polahoda.

Potom vo vedľajšej reštaurácii si dáme žltú ryžu, každý s iným druhom mäsa a opäť lahoda a už ide Ko Lanta z kopca....

Okolo šiestej sa vydávame opäť do našej najobľúbenejšej reštaurácie a ja sa teším na grilované fondu , tentoraz v hovädzom a aj ten vývar s výpekom je špičkový a pozerám okolo seba

a každý sa tak spokojne tvári, lebo už sú chute nastavené , presúvame sa do rezortu a tu sa jóbovkový deň roztrhne na plno. Vnuk Evičky a Joszka, maličký má problémy s obličkami , náš syn Ičo  pri pravidelnej onkologickej kontrole po problémoch s lymfatickými uzlinami mu nachádzajú niečo na pľúcach a v pondelok nastupuje do nemocnice na vyšetrenia.......................... večerné posedenie sa rýchlo ukončuje a každý ide ....no trebárs baliť. A potom sa zrazu zjavuje Joszi a Evike v ruke balóny šťastia( Joszi neustále presviedča Evičku, že ich prevoz môže byť v lietadle problém) a pridávame sa my so Stanom , urobíme si vlastný rituál so spomienkou na našich milých a blízkych – to obdivujú okolo stojaci Dáni , Švédi aj Nóri.

Vlastne toto zapadá do nádherného miestneho sviatku , posledného splnu mesiaca november......................a nášho smútku na duši k našim najbližším.

26.11.deň desiaty presuvný.

5,30 všetci na parkovisku a dva minibusy vyrážajú smer letisko Krabi , tam v pokluse stíhame check-in , Mici na poslednú chvíľku Džuzimu prebaľuje nôž do kufra, ale svoju marhuľovicu už nezachráni , lebo.................no proste colník zabavuje a hádže do koša , prelet do Bangkoku Air Asiou za 1,05 hodiny a tam nás čakajú dva mikrobusy

a vydávame sa na 5 hodinovú cestu na Koh Chang ,

Najskôr cca 160 km po 8 prúdovej diaľnici,

potom asi 20 km po „tankodrome“(cesta vo výstavbe ) a okolo pol piatej prichádzame k trajektu , ten nás preváža na ostrov....

Prichádza jazda nie vhodná pre slabšie povahy , asi 20 km serpentín, stúpania a klesania a zrazu odbočujeme k moru a za tmy zastavujeme v rezorte Bailan Beach resort. No prvé správy sú ufrflané a vychádzajú z únavného celodenného presunu a prvého dojmu z kamenného pobrežia...........Večera v príjemnej reštaurácii , nádherné veľké bungalowy

a neuveriteľne štýlovo upravený rezort................Ráno sa uvidí.

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien, politici však cúvajú. Ceny rástli primálo.