Indonézia,Malajzia,Vietnam 2014 - II.pokračovanie

Autor: Lubomír Šedivý | 16.11.2015 o 8:00 | Karma článku: 4,78 | Prečítané:  480x

Po roku 2013, kedy sme pre vážnu chorobu nášho syna nikde necestovali , rok 2014 sa stal opäť ázijský. Bolo nás na pol autobusu, príprava ťažká, ale priebeh takmer bezchybný.....

Streda 19.11.Deň piaty - Bali

Tak , poďme k vode. Air Asia nás za hodinku a pol prenáša na ostrov , známy ako turistický raj, ale nie tak jednoducho , zrazu počas letu, letušáci a letušky vyzývajú jednu cestujúcu nech predstúpi , berú gitaru a začínajú spievať a o chvíľku sa pridáva celé lietadlo , no taká milá žúrka ,

vysoko nad morom  k jej narodeninám.

Bali -Tu je teplota a vlhkosť vyššia a  naša skupinka sa delí, Dana a Čiro jeden rezort a my ostatní druhý, ale trojspálňová a štvorspálňová vila tiež na dva kilometre od seba.....

Ale tá nádhera, samostatný bazén, chyžná na celý deň, „bazénník“ čo nám každé ráno povysáva náš „válovček“, šofér dva razy denne k dispozícii po celom Sanure (časť hlavného mesta Bali – Denpasar – vyše 500 tis obyvateľov), no sveta žiť , byť „milionárom“ za 25€ na deň , to sa povie dobrý „kauf“. Dáme kuk v jednej vile(tu sú Zdenka a Maroš Č., Mici a Džuzi a Nasťa a Jaro) a prevážame sa ku nám (Beatka, Magda a Maros R . vo vile v pravo na poschodí

a my v ľavej vilke , tak, že Vierka a Stano v apartmáne(asi 75m2)

na poschodí a my dole. Prichádzajú „trojspálňáci“, dajú drink a ide sa „žiť“. Našli sme výbornú reštiku a dobre nakŕmili kocúrov:-)

. A na záver sme sa vybrali do potravín, nahádzali(naša sedmička) kôš jedla a pitia , vydelili účastníkmi a dohodli sa na spoločných raňajkách. A na záver sedeli pri a  plávali v bazéne a popíjali tam aj tam :-)

20.11.,deň šiesty.....opäť Bali

Ráno vstanu , žena kafe vaří......, nie úplne , vstanem , skočím do bazéna, všetci ešte spia , postupne sa pridáva Beatka a vstávajú všetci , čistič bazéna poctivo pracuje, no a my zasadáme k spoločne prestretému stolu

.....následne sa balíme , (no ako ináč na Bali) a ideme skúmať pláže. Iba Vierka a Janka si vyberajú  variantu miestneho bazéna. Po ceste obzeráme obchodíky, krčmičky,  kde by bolo dobre pojesť a po desiatich minútach pláž ,no........Thajsko to není múj paneJ aj Vietnam sa mi zdal atraktívnejší , ale je tu ešte teplejšie, ešte vlhkejšie , no blízky rovník sa prejavuje.

Plážisti si nachádzajú svoje miesta, my so Stanom skúšame more a po hodinkovom čvachtaní ideme vyskúšať miestny pivný mok,

porovnáme Bintang s Bali Hai a potom späť na vilu , pridávame sa k našim kočkám , na striedačku kľud na lôžku , skúška miestnych masérov a.....no večer stretávka zo všetkými(Maroško hovorí, že na pláži boli aj Čiro a Dana- vraj majú tiež dobré ubytko) a hľadáme  reštauráciu. A večera, naš domček nákup na spoločné raňajky......, to budú dobroty...

Piatok 21.11, deň siedmy

Veľa ľudí priamo na pláž,

Stano , Vierka, Janka a ja sme si vybrali náš bazén a veget na domčeku a malý šok. Vierka ktorá mala dovtedy pred vodou panický strach ....zrazu zázrak , po dennom tréningu

detskej primárky Beátky, dáva bazén za bazénom a ten krásny spokojný výraz....pozerajte ja plávam. Večer opäť všetci spolu, večera hromadná a ďalší balijský deň v prde....nie .....je pred nami večer , Maroš a Zdenka kupujú rum, u nás deviatka sedí a kecá a ešte chvíľku ...a ešte .......a nakoniec my so Stanom to zatvárame okolo pol tretej a .....ráno sa ide na výlet, ťažké bude vstávanie.....

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien, politici však cúvajú. Ceny rástli primálo.