Indonézia,Malajzia,Vietnam 2014 - úvod

Autor: Lubomír Šedivý | 2.11.2015 o 8:00 | Karma článku: 3,82 | Prečítané:  520x

Po roku 2013, kedy sme pre vážnu chorobu nášho syna nikde necestovali , rok 2014 sa stal opäť ázijský. Bolo nás na pol autobusu, príprava ťažká, ale priebeh takmer bezchybný.....

Denník č.4. Opäť Juhovýchodná Ázia

Chvilľku bolo tak, že som si myslel, že .....koniec nášho cestovania po juhovýchodnej Ázii, minulý rok sme nakoniec celkom zrušili...........a ono nie .Dôvod číslo 1. môj synátor Ičko ......je na tom zdravotne oveľa lepšie a my cestovatelia môžeme opäť cestovať, teda ja plánovač môžem plánovať a aj.......som plánoval , kombinoval a vyšlo z toho toto..... Indonézia,  Malajzia, Vietnam.....hm, veľa lietania, cestovania prepravovania.... Prišiel december , začal som  opäť plánovať, rozprávať, pozývať, na oslave Polči Šoltýsovej a jej , pozor 80-ky som bol hlavný oblbovač a mal som záujemcov a teoretikov a otáznikov .......a zrazu mi mailuje pezinčanka Dana ... „a tohto roku kde ideme?“ , chvíľku na to prekvapene pozerám .......a jej pokračovanie  je Qatar Airway ponúka Áziu za ceny do 6OO € . Moja kalkulačka okamžite zabrala, poslal som dotaz hlavnej letenkovej dodávateľke Andrei, že čo to je a ona dáva    -    Qatar Air robí mimoriadne ceny so zľavou 20% a platí iba  tri dni k výročiu leteckej spoločnosti. Ja v tom momente vrhám svoj mobil v diaľ........ , to predsa nedokážem , za tri dni , začiatkom februára ukecať cca 10-20 ľudí na zaplatenie  letenky na dovolenku v novembri a decembri, opäť volá Dana , ja doma mám 1200€ na dve letenky, to isté tvrdí , Maroš Č.   , Stano, a Jaro,, tatranky Polča a Beatka tiež jasne aj Rusovčania  Maja a Džuzi  -  Maju iba napadlo posunúť odchod o tri dni , aby tam padol aj sviatok,  .......... - a aj u nás sa našli.....Jediní, asi tri hodiny polemizovali, nováčikovia (Maroš R. a Magda......hmmmmmmm a konečný stav 8 dvojíc , 16 ľudí a ty brďo , to je pol autobusu.............................No a potom klídek .......a klídek ......a čím ďalej väčší a výborná partia, dobré posedenie a zoznámenie v Csárde Paprika, nakoľko len Janka a ja  sme poznali všetkých účastníkov zájazdu...... , ,nejaké úpravy plánov, aby bolo menej presunov,...... predsa len banda .

Maroš R. zháňa autobus na cestu na letisko do Schwechatu.........................No a potom to začne vŕzgať, Polča Šoltýsová ,    v závere začne vysielať signály, že asi ani nie. ........Skvelá OSEMDESIATNIČKA, výborná parťáčka do každého počasia.....Pokúšam sa zlomiť , jej odpor, chvíľku sa mi zdá.....OK , ale konečné rozhodnutie je jasné.....................nejde, okamžite začnem šliapať na možných variantoch, .....ale  nie, už   je to tak....., takže pokusy zachrániť aspoň nejaké vložené prostriedky....... a už sa to rúti. Mne dva dni pred odchodom vypadáva jeden  z posledných zubov – kamarát Vladino zachraňuje situáciu, Stanovi zas začína haprovať počítač v skleníku, Danka niečo tiež zdravotné a to sa všetci ešte nevytiahli zo všetkým, no proste normálka. Potom ešte zopár info  telefonátov, koľko že to treba peňazí a na čo netreba zabudnúť......

A už to moc naťahujem , ....tu somJ

Deň prvý :-) Sobota 15.11.

Naša rodina , prekvapujúco pobalená už v piatok v noci , ráno vyráža odovzdať svoj hlas našim v komunálnych voľbách a chvíľku po tom to začína. Okolo desiatej , už definitívne skaličania Vierka a Stano a ich 4 pokus, hneď na to najväčší klasici s Košíc Nasťa a Jaro(po piaty raz), ja potom privážam rusoveckých nováčikov Maju a Džuziho a v zápätí autobus  v ktorom sedia Magda a Maroš R (máme dvoch Marošov)  - prvý krát s nami , ale skúsení svätobežníci, ďalšia bratislavská- podunajsko-biskupická dvojka Zdenka a Maroš Č(nechýbali prvý raz vo Vietname), Pezinčania Dana a Čiro – druhý pokus a osamostatnená, ale v dobrej nálade tatranka Beatka, prvý raz s nami. Rozlievajú sa poháriky na privítanie, ukľudnenie pred cestou...a tak ďalej no a pochopiteľne aby som nezabudol na domácich , moja žena Janka a ja -  Luboš( no ten, čo stále chváli tento kút zeme) a potom o tom, ešte aj píše .......A hlavne náš 6 pobyt za 8 rokov . A potom sa nasadá a vyrážame smer letisko Schwechat, padajú prvé vtipné poznámky , spomienky a nálada sa udržuje aj v letiskovej hale aj v novučkom Boenigu 787 Dreamliner, ktorý o 14,45 vyráža smer katarská Doha s našou pätnástkou.

V lietadle , letušky neustále pobehujú , núkajú rôzne pokrmy a nápoje, k obedu podávajú kovové príbory , no pohodička.

V Dohe nás čaká vynovené a rozšírené letisko, fajčiari(tentoraz piati) si nachádzajú svoju „ kukaňu“, doplnia v duty free  zásoby

a už aj po dobrej správe o víťazstve našich futbalistov v kvalifikácii ME sa hrnieme do Aerbusu 330 , smer Jakarta. Tento let už nie je tak veselý, každý sa pokúša aspoň chvíľku prespať, dve hlavné jedlá nám to aspoň trošku skracujú a o 9,15 nášho a 15,15 miestneho času pristávame na Jakarta Soekarno Hatta. Pomerne vysoká teplota cez tridsať stupňov nám dáva znať , že sme tesne pod rovníkom – aaaaa zabudol som dodať, že väčšina z nás prvý raz sa prehupla cez túto pomyselnú deliacu čiaru.

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.