Thajsko , Singapur 2012, časť VII - posledná

Autor: Lubomír Šedivý | 26.10.2015 o 8:00 | Karma článku: 4,04 | Prečítané:  535x

Tento rok je to kombinácia cestovania krížom krážom stredným južným Thajskom a k tomu Singapur , ktorý pripomína.....však uvidíte a doplňte si sami....

Utorok 11.12. a už to beží s kopca

Koniec našej tohtoročnej cesty sa blíži míľovými krokmi. Je to už cítiť na každom z nás, stále častejšie sa hovorí o zime u nás doma, o tom čo nás čaká a viac sa píše domov a riešia sa pracovné problémy. Aj ten šofér čo nás o siedmej ráno mal viesť na letisko , akoby to tušil a bol už po pol siedmej na mieste. Cesta Krabi – letisko a následne Bangkok – Suvarnamburi prebehlo z miernym meškaním

, ale Toyota čo nás čakala na letisku sa neomylne predierala obedňajším ruchom mesta. Bangkok mi pripadal taký nejaký čistejší a poriadnejší , ako Krabi. Hotel De Moc ,

ktorý je našou pevnosťou v Bangkoku nás privítal bežným ruchom,

len pracovníčka miestnej cestovky spala ešte aj pol hodiny po našom odchode. Keby sme ju „nedonútili“ svojimi opakovanými otázkami aspoň k minimálnej činnosti tak tam vykvitne asi na krásu(hm ani to moc nie J). No a potom bangkokská klasika,  prvá cesta, hotelom grátis  núkaná na preslávenú Khaosan road, keďže bolo pred piatou, previezli sme sa prvý raz po nej(od piatej je len pre peších) a potom sa začal vír predajcov, oblečenia, ovocia, palaciniek, mäsových špízov, ryže, slížov a upomienkových „blbostičiek „ všetkého druhu. S každého trošku sme ochutnali, Jaro a Stano , kúpili prvé košele( mali aj väčšie čísla) a potom sme si našli reštauráciu, najedli sme sa (my s Vierkou sme si pochutili na

dobručkej kuracinke) a potom sa dorazili v miestnej našej obľúbenej cukrárni a ledva fučiac sme skončili na  izbe v hoteli, ale nikomu nebolo až tak do reči , zajtrajší plán bol schválený a tak len dobehnúť zanedbané maily, chvíľku čítať a potom spaaaaaaaaaaaaaať.....

Streda12.12.2012. samá dvanácka

9,00 raňajky, dooobre, hneď potom taxi(totiž 2) a cieľ BAYIONG TOWER 2 .

V roku 1996 najvyššia budova sveta. Stretli sme sa , zaplatili vlezné a najskôr 77 poschodie, výhľad na Bangkok pre bohov

, je tam aj výstava o histórii mesta, ja som si vytvoril rodinný rekord , Vykonal som  potrebu na najvyššom poschodí v rodine, ale o pol hodiny som prekonaný , lebo po rozhľadni na 84 poschodí , vo výške 306 metrom,

však zostupujeme na drink na 83 a tam ma moja žena prekonáva. Je ozaj na čo pozerať.

Schádzame dole, vyberáme sa do MBK , miestneho nákupného centra.

Keď sa nedohodneme z miestnymi , občas chamtivými taxikármi, prechádzame na tuk – tuk (motorka a príves pre 4 thajcov alebo dvoch našincov)

Po debate s miestnymi matadórmi sa dohadujeme na 10 Bath (taxikár chcel 300 za 6 ludi) , za tuk- tuk, ale nás zoberú iba  k jednému krajčírovi a 1. zlatníkovi(majú za to benzín). Chlapci dodržiavajú slovo , zas klasika v Bangkoku.

V MBK sme našli nášho klubového dodávateľa dresov(predavač sa na nás pamätá a my sa dohadujeme opäť na zľavách a veľkostiach) Večer, večera v reštike Sawasdee court a úplne mŕtvy píšem posledné riadky.

Štvrtok 13.12. Deň posledný

Nezabrali žiadne ponuky ktoré som navrhoval , ohľadne návštevy kultúrnych pamiatok, prípadne predstavení. No tak bolo to jasné o 9,00 raňajky, to

sme ani raz za celú dobu neporušili, okrem dní presunu. Ja som sa rozhodol , že využijem hotelový bazén(žiaľ bol preplnený bandou vrieskajúcich Číňanov) a ostatní podriemkávali do dvanástej. Taxi a smer Siam Center, vedľa toho , Siam Tower, a Siam Discovery a Siam Squer

a samé svetové značky a najlepšie značky áut Rols Royce za púhych 40,OOO.OOO Baht, čo je aj medzi bratmi , vyše milión €.

Mne najviac učarovalo Porsche , športiačik , za 8 mil Baht. Keďže sme si nezobrali dosť dobrých , tak sme sa odviezli vláčikom do nášho obľúbeného MBK center, kde sa rozbehol opäť kolotoč nákupov a nakupovalo sa a nakupovalo a nakupovalo(ja som zas prikúpil zopár dresov , pre našich klubových spoluhráčov) a potom , nejaké jedlo a zase Khaosan road a ešte niečo tomu a tomu a keď už sa zdalo dosť , prišla voľná zóna na letisku a opäť nákupy a 3,40 nám to letí.

Piatok 14.12. Eva Air

Aerobus leteckej spoločnosti Eva Air naberá výšku nad Bangkokom a nám sa nechce domov. Niektorí , hneď zaspávajú , budia sa len na kŕmenie a 11,5 hodinový let , prekvapujúco aj mne ubieha dobre. Striedavo sa hrám na počítači, čítam knihu a občas na 10-15 min zdriemnem. Nad Viedňou sme na minútu presne, ale asi je tam nával , lebo asi 20 min krúžime a keď pristaneme , teplomer ukazuje presne o 34 stupňov menej ako v Bangkoku. Na letisku nás už čaká Lasky , tak sa naloďujeme a vyzvedáme čo nového a skoro stále dokola, že za tých 24 dní sa nič nestalo. Nikomu sme nechýbali a ja som mal sto chutí nasadnúť okamžite na cestu späť a aj tých zo 10 hodín sedenia by som pretrpel. No a potom záverečná kávička u nás doma a Nasťa s Jarom smer Košice(žiaľ, trošku smoly na záver , pod Soroškou Jarko nabral srnku a odnieslo si to hlavne ich auto), Vierka  a Stano zas do Kostolišťa a my sa pomaly rozbaľujeme a hodnotíme. Nebudem sa rýpať v detailoch , každý si urobte dojem sami , ale mne bolo opäť fajn a budúci rok začnem určite koncom januára plánovať , ale vyzerá to zatiaľ na kombináciu týždeň na Bali a týždeň vo

Vietname a centrálne mestá budú buď Singapur, Kuala Lumpur, Saigon , alebo Bangkok. Láka ma aj návšteva Jakarty.

No a ešte maličká štatistika na záver. Dovolenka trvala 24 dní, navštívili sme Thajsko, Singapur, tranzit cez Malajziu. A to čo mnohých asi najviac zaujíma za koľko . Tak tu je povinný zoznam nákladov , ktorý obsahuje ceny za letenky , ubytovanie s raňajkami(okrem Singapuru) a prepráv , na a z letiska a do rezortov. Sumy sú na 1 osobu a boli povinné, ceny za stravu , nápoje a osobné darčeky a vyhadzovanie si z kopýtka sú u každého iné a preto neverejné :-))

Základná letenka Viedeň – Bangkok – Krabi  a späť         701 €

Tiger Airways - Krabi – Singapur                                             60€

Air Asia – Singapur-Kuala Lumpur                                          50€

Air Asia – Kuala Lumpur – Surat Thani(Thajsko)                   35€

Ubytovanie

Southern Lanta resort na Koh Lante 6 nocí                           160€

Brodway hotel Singapur 3 noci                                                  93€

Mango Village resort – Koh Samui 7 nocí                              175€

Sabai Resort – Krabi 3 noci                                                        61€

Hotel De Moc – Bangkok 3 noci                                                67€

Preprava

Bratislava- Viedeň letisko a Viedeň letisko Bratislava           20 €

Krabi letisko – Rezort na Koh Lante                                          11€

Koh Lanta – Letisko Krabi                                                            11€

Letisko Changi – Hotel Singapur                                              7€

Hotel Brodway Singapur – Letisko Changi v Singapure      7€

Letisko Surat Thani – autobus + trajekt na Koh Samui        9€

Ostrov Koh Samui +trajekt + autobus na Krabi                   14€

Krabi Town – Pláž Ao Nang 30 km                                            3€

Sabai resort na Ao Nang – Letisko Krabi                                 4€

Letisko Bangkok – Hotel DeMoc                                              6€

De Moc – Letisko Bangkok                                                        5€

--------------------------------------------------------------------------------

Spolu povinné poplatky:                                                        1499€

Bratislava 17.12. 2012 , zapísal podľa najlepšieho vedomia a svedomia Lubomír Šedivý

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien, politici však cúvajú. Ceny rástli primálo.