reklama

Thajsko , Singapur 2012, časť VII - posledná

Tento rok je to kombinácia cestovania krížom krážom stredným južným Thajskom a k tomu Singapur , ktorý pripomína.....však uvidíte a doplňte si sami....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Utorok 11.12. a už to beží s kopca

Koniec našej tohtoročnej cesty sa blíži míľovými krokmi. Je to už cítiť na každom z nás, stále častejšie sa hovorí o zime u nás doma, o tom čo nás čaká a viac sa píše domov a riešia sa pracovné problémy. Aj ten šofér čo nás o siedmej ráno mal viesť na letisko , akoby to tušil a bol už po pol siedmej na mieste. Cesta Krabi – letisko a následne Bangkok – Suvarnamburi prebehlo z miernym meškaním

Letisko Suwarnamburi Bangkok - máme ho radi
Letisko Suwarnamburi Bangkok - máme ho radi (zdroj: Lubomír Šedivý)

, ale Toyota čo nás čakala na letisku sa neomylne predierala obedňajším ruchom mesta. Bangkok mi pripadal taký nejaký čistejší a poriadnejší , ako Krabi. Hotel De Moc ,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Zbierka historických motoriek a automobilov je jeho súčasťou
Zbierka historických motoriek a automobilov je jeho súčasťou (zdroj: Lubomír Šedivý)

ktorý je našou pevnosťou v Bangkoku nás privítal bežným ruchom,

Ten červený RR tu minule nebol, alebo som si ho nevšimol?
Ten červený RR tu minule nebol, alebo som si ho nevšimol? (zdroj: Lubomír Šedivý)

len pracovníčka miestnej cestovky spala ešte aj pol hodiny po našom odchode. Keby sme ju „nedonútili“ svojimi opakovanými otázkami aspoň k minimálnej činnosti tak tam vykvitne asi na krásu(hm ani to moc nie J). No a potom bangkokská klasika, prvá cesta, hotelom grátis núkaná na preslávenú Khaosan road, keďže bolo pred piatou, previezli sme sa prvý raz po nej(od piatej je len pre peších) a potom sa začal vír predajcov, oblečenia, ovocia, palaciniek, mäsových špízov, ryže, slížov a upomienkových „blbostičiek „ všetkého druhu. S každého trošku sme ochutnali, Jaro a Stano , kúpili prvé košele( mali aj väčšie čísla) a potom sme si našli reštauráciu, najedli sme sa (my s Vierkou sme si pochutili na

SkryťVypnúť reklamu
reklama

dobručkej kuracinke) a potom sa dorazili v miestnej našej obľúbenej cukrárni a ledva fučiac sme skončili na izbe v hoteli, ale nikomu nebolo až tak do reči , zajtrajší plán bol schválený a tak len dobehnúť zanedbané maily, chvíľku čítať a potom spaaaaaaaaaaaaaať.....

Streda12.12.2012. samá dvanácka

9,00 raňajky, dooobre, hneď potom taxi(totiž 2) a cieľ BAYIONG TOWER 2 .

Pohľad z Bayiong tower 2
Pohľad z Bayiong tower 2 (zdroj: Lubomír Šedivý)

V roku 1996 najvyššia budova sveta. Stretli sme sa , zaplatili vlezné a najskôr 77 poschodie, výhľad na Bangkok pre bohov

Chcelo by to menej smogu a kvalitnejší foťák...
Chcelo by to menej smogu a kvalitnejší foťák... (zdroj: Lubomír Šedivý)

, je tam aj výstava o histórii mesta, ja som si vytvoril rodinný rekord , Vykonal som potrebu na najvyššom poschodí v rodine, ale o pol hodiny som prekonaný , lebo po rozhľadni na 84 poschodí , vo výške 306 metrom,

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Už iba toto bolo nad nami
Už iba toto bolo nad nami (zdroj: Lubomír Šedivý)

však zostupujeme na drink na 83 a tam ma moja žena prekonáva. Je ozaj na čo pozerať.

história Bangkoku vysokoooooo...... a v v malom
história Bangkoku vysokoooooo...... a v v malom (zdroj: Lubomír Šedivý)
Vierke sa tam veľmi ľúbilo
Vierke sa tam veľmi ľúbilo (zdroj: Lubomír Šedivý)

Schádzame dole, vyberáme sa do MBK , miestneho nákupného centra.

MBK je na nákupy slušná voľba
MBK je na nákupy slušná voľba (zdroj: Lubomír Šedivý)

Keď sa nedohodneme z miestnymi , občas chamtivými taxikármi, prechádzame na tuk – tuk (motorka a príves pre 4 thajcov alebo dvoch našincov)

Toto si v Bangkoku málo kedy odpustím, jazda na Tuk - tuku , to musíte skúsiť
Toto si v Bangkoku málo kedy odpustím, jazda na Tuk - tuku , to musíte skúsiť (zdroj: Lubomír Šedivý)

Po debate s miestnymi matadórmi sa dohadujeme na 10 Bath (taxikár chcel 300 za 6 ludi) , za tuk- tuk, ale nás zoberú iba k jednému krajčírovi a 1. zlatníkovi(majú za to benzín). Chlapci dodržiavajú slovo , zas klasika v Bangkoku.

A ešte keď sa začnú tuk-tukári predvádzať a predbiehať:-)
A ešte keď sa začnú tuk-tukári predvádzať a predbiehať:-) (zdroj: Lubomír Šedivý)

V MBK sme našli nášho klubového dodávateľa dresov(predavač sa na nás pamätá a my sa dohadujeme opäť na zľavách a veľkostiach) Večer, večera v reštike Sawasdee court a úplne mŕtvy píšem posledné riadky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štvrtok 13.12. Deň posledný

Nezabrali žiadne ponuky ktoré som navrhoval , ohľadne návštevy kultúrnych pamiatok, prípadne predstavení. No tak bolo to jasné o 9,00 raňajky, to

sme ani raz za celú dobu neporušili, okrem dní presunu. Ja som sa rozhodol , že využijem hotelový bazén(žiaľ bol preplnený bandou vrieskajúcich Číňanov) a ostatní podriemkávali do dvanástej. Taxi a smer Siam Center, vedľa toho , Siam Tower, a Siam Discovery a Siam Squer

Vianoce a Nový rok za dverami
Vianoce a Nový rok za dverami (zdroj: Lubomír Šedivý)

a samé svetové značky a najlepšie značky áut Rols Royce za púhych 40,OOO.OOO Baht, čo je aj medzi bratmi , vyše milión €.

Cena 40.000.000 Bath.....hmmmmm...ale farba mi nesadla :-) :-) :-)
Cena 40.000.000 Bath.....hmmmmm...ale farba mi nesadla :-) :-) :-) (zdroj: Lubomír Šedivý)

Mne najviac učarovalo Porsche , športiačik , za 8 mil Baht. Keďže sme si nezobrali dosť dobrých , tak sme sa odviezli vláčikom do nášho obľúbeného MBK center, kde sa rozbehol opäť kolotoč nákupov a nakupovalo sa a nakupovalo a nakupovalo(ja som zas prikúpil zopár dresov , pre našich klubových spoluhráčov) a potom , nejaké jedlo a zase Khaosan road a ešte niečo tomu a tomu a keď už sa zdalo dosť , prišla voľná zóna na letisku a opäť nákupy a 3,40 nám to letí.

Piatok 14.12. Eva Air

Aerobus leteckej spoločnosti Eva Air naberá výšku nad Bangkokom a nám sa nechce domov. Niektorí , hneď zaspávajú , budia sa len na kŕmenie a 11,5 hodinový let , prekvapujúco aj mne ubieha dobre. Striedavo sa hrám na počítači, čítam knihu a občas na 10-15 min zdriemnem. Nad Viedňou sme na minútu presne, ale asi je tam nával , lebo asi 20 min krúžime a keď pristaneme , teplomer ukazuje presne o 34 stupňov menej ako v Bangkoku. Na letisku nás už čaká Lasky , tak sa naloďujeme a vyzvedáme čo nového a skoro stále dokola, že za tých 24 dní sa nič nestalo. Nikomu sme nechýbali a ja som mal sto chutí nasadnúť okamžite na cestu späť a aj tých zo 10 hodín sedenia by som pretrpel. No a potom záverečná kávička u nás doma a Nasťa s Jarom smer Košice(žiaľ, trošku smoly na záver , pod Soroškou Jarko nabral srnku a odnieslo si to hlavne ich auto), Vierka a Stano zas do Kostolišťa a my sa pomaly rozbaľujeme a hodnotíme. Nebudem sa rýpať v detailoch , každý si urobte dojem sami , ale mne bolo opäť fajn a budúci rok začnem určite koncom januára plánovať , ale vyzerá to zatiaľ na kombináciu týždeň na Bali a týždeň vo

Vietname a centrálne mestá budú buď Singapur, Kuala Lumpur, Saigon , alebo Bangkok. Láka ma aj návšteva Jakarty.

No a ešte maličká štatistika na záver. Dovolenka trvala 24 dní, navštívili sme Thajsko, Singapur, tranzit cez Malajziu. A to čo mnohých asi najviac zaujíma za koľko . Tak tu je povinný zoznam nákladov , ktorý obsahuje ceny za letenky , ubytovanie s raňajkami(okrem Singapuru) a prepráv , na a z letiska a do rezortov. Sumy sú na 1 osobu a boli povinné, ceny za stravu , nápoje a osobné darčeky a vyhadzovanie si z kopýtka sú u každého iné a preto neverejné :-))

Aj toto je moje Thajsko .....no nedaj si
Aj toto je moje Thajsko .....no nedaj si (zdroj: Lubomír Šedivý)

Základná letenka Viedeň – Bangkok – Krabi a späť 701 €

Tiger Airways - Krabi – Singapur 60€

Air Asia – Singapur-Kuala Lumpur 50€

Air Asia – Kuala Lumpur – Surat Thani(Thajsko) 35€

Ubytovanie

Southern Lanta resort na Koh Lante 6 nocí 160€

Brodway hotel Singapur 3 noci 93€

Mango Village resort – Koh Samui 7 nocí 175€

Sabai Resort – Krabi 3 noci 61€

Hotel De Moc – Bangkok 3 noci 67€

Preprava

Bratislava- Viedeň letisko a Viedeň letisko Bratislava 20 €

Krabi letisko – Rezort na Koh Lante 11€

Koh Lanta – Letisko Krabi 11€

Letisko Changi – Hotel Singapur 7€

Hotel Brodway Singapur – Letisko Changi v Singapure 7€

Letisko Surat Thani – autobus + trajekt na Koh Samui 9€ 

Ostrov Koh Samui +trajekt + autobus na Krabi 14€ 

Krabi Town – Pláž Ao Nang 30 km 3€

Sabai resort na Ao Nang – Letisko Krabi 4€ 

Letisko Bangkok – Hotel DeMoc 6€

De Moc – Letisko Bangkok 5€

--------------------------------------------------------------------------------

Spolu povinné poplatky: 1499€

Bratislava 17.12. 2012 , zapísal podľa najlepšieho vedomia a svedomia Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu