reklama

Thajsko , Singapur 2012, časť IV.

Tento rok je to kombinácia cestovania krížom krážom stredným južným Thajskom a k tomu Singapur , ktorý pripomína.....však uvidíte a doplnte si sami.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Piatok 30.11. Singapur II.

Uťahaní sme večer neponocovali dlho, ráno budíček posunuli o hodinu a priznám sa spal som sťa zarezaný. Vyrážame kombináciou fialový a žltý MRT smer Botanická záhrada. Ako sme vystúpili a urobili vo vyše tridsaťpäť stupňovej horúčave prvých pár krokov, každý z nás vedel, že maximálny cieľ je národná orchideová záhrada (asi tretina okruhu po botanickej) a na dnes chodenia stačí. Musím však priznať, že tá orchideová záhrada stála za to.

Parádna záhrada
Parádna záhrada (zdroj: Lubomír Šedivý)
A teraz sa kochajte
A teraz sa kochajte (zdroj: Lubomír Šedivý)
Pekné ...
Pekné ... (zdroj: Lubomír Šedivý)
Hmmmm
Hmmmm (zdroj: Lubomír Šedivý)
a ešte
a ešte (zdroj: Lubomír Šedivý)
môže byť
môže byť (zdroj: Lubomír Šedivý)
tá sa mi najviac páčila
tá sa mi najviac páčila (zdroj: Lubomír Šedivý)
a už dosť
a už dosť (zdroj: Lubomír Šedivý)
Orchidei man
Orchidei man  (zdroj: Lubomír Šedivý)

Pastva pre oči. žiaľ aj nohy patria k nášmu telu a tie hovorili naaaspäääääť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Zrkadlová samofotka medzi orchideami
Zrkadlová samofotka medzi orchideami (zdroj: Lubomír Šedivý)

Počúvli sme ich a už sme sa vliekli . Náš ďalší cieľ bola svetoznáma Orchard road.

Orchard road
Orchard road (zdroj: Lubomír Šedivý)

Kto nevidel neuverí. Naše nákupné centrá by tam pôsobili ako drobčekovia, či na výšku, šírku , hĺbku, alebo obsah a tu ich bolo na každej strane ulice tak zo dvadsať a ďalšie sa stavajú.

obchodí drobčekovia
obchodí drobčekovia (zdroj: Lubomír Šedivý)
dlho ma to ale nebavilo
dlho ma to ale nebavilo (zdroj: Lubomír Šedivý)
Do Cartiera ma manželka nepustila :-)
Do Cartiera ma manželka nepustila :-) (zdroj: Lubomír Šedivý)

Pozreli sme si to zvonka, do troch sme nazreli a jeden sme si vybrali. Pozreli od vrchného , myslím 6. poschodia až po prízemie, spodné tri podzemné už boli nad naše sily a všetci odmietli pokračovať kdekoľvek.

Ale toto chcela domov, našťastie predávač bol asi na obede:-)
Ale toto chcela domov, našťastie predávač bol asi na obede:-) (zdroj: Lubomír Šedivý)

Cieľ MRT, jeden prestup , výmena , peňazí , zaplatiť ubytko. My zo Stanom sme sa tešili na pivo(Tiger , 7dcl fľaškové – 6€, boli aj drahšie, vo včerajšej záhrade som pil asi svoje najdrahšie pivo ,čapované trojdecové asi 7,5€). Potom bol zavelený trojhodinový pokoj na lôžku, večera v našom hotely a ide sa skoro spať, lebo budíček je na 3,30 a letí sa smer Kuala Lumpur a následne Surat Thani a trajekt na Koh Samui a večer sa kúpeme u Juhočínskeho mora a budeme porovnávať s Andamanským , ku ktorému sa opäť o týždeň vrátime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1.12. Deň ďalšieho presunu

Trasu som naznačil v predchádzajúcej kapitole a teraz realizácia. Mikrospánok , podľa povahy sa pohyboval medzi jednou a tromi hodinami a po zazvonení hotelovej služby , všetci do nohy načas pred recepciou a dokonca aj rezervovaný taxi načas, takže o minútu štyri vyrážame smer Changi intenational airport. Perfektné cesty sú relatívne prázdne (upútava nás pohľad na okolité sídliská , kde všetky do jedného majú rozsvietené balkóny a schodištia) A ešte som si na jednu zaujímavosť spomenul v toľko mnou ospevovanom MRT-e, keď tam vojdete tak sa tak čudne cítite . A to prečo? Lebo nemáte v ruke mobil, tablet, i-Pod a ja neviem ako sa tie výdobytky modernej techniky všetky volajú a neťukáte doň správu, nehráte nejakú hru, prípadne nečítate, čo nové vo svete. Toto predstavuje cca 95 % cestujúcich. Čitateľov novín, kníh a časopisov tam bolo na prstoch spočítateľných a zvyšok boli „driemači“, tam by sa nám občas podarilo zaradiť J). Vo vagónoch na 28 miest bolo vždy 8 vyhradených pre mamičky s deťmi , invalidov tehotné a starších. Za celú dobu som si však všimol hádam dvoch čo to urobili, že vstali , ináč všetci uprene hľadeli do svojich obrazoviek. Dosť už o MRT-och. Dvadsať minútová cesta na letisko ubehla a my sa ocitáme o pol piatej v hale , kde to žije ako cez deň. Zaradiť sa do rady , vykonať check-in, presun na príslušné nástupište a po klasických kontrolách (stále sa mi zdajú oveľa benevolentnejšie ako v Európe) zažívame zvláštnejšiu, kontrolujú odtlačky prstov a my nevieme aký je tu kľúč, lebo z nás šiestich to chceli od dvoch a pri tom majitelia aj nemajitelia biometrických pasov boli v oboch skupinách. Air Asia ,ináč najlepší nízkonákladový prepravca na svete za rok, nás za hodinku a štvrť preniesol do Kuala Lumpur, tu sme museli stráviť tri hodiny čakania(skrátili sme si ho trošku zmätočnými presunmi medzi imigračným, tranzitným a batožinovým, ktoré bolo zapríčinené zlou informáciou miestnych úradníkov) a nakoniec o10,25 na ďalší Aerobus spoločnosti Air Asia , ktorý sa nás zbavil

SkryťVypnúť reklamu
reklama

v thajskom Surat Thani po hodinke a pol , ale posun času nám to skrátil o hodinu. Letisko Surat Thani nás privítalo pochmúrnou oblohou, obrovskými návalmi blata a dažďom . Cesta v kombinácii autobus, trajekt(jeden nám ušiel pred nosom a hodinu sme museli čakať na ďalší) a minivan z nášho letiska trval tiež o nejakú tú hodinku dlhšie ,nám moc na nálade nepridal.

Koh Samui sa veľmi netváril .....asi tušil....však sa dočítate
Koh Samui sa veľmi netváril .....asi tušil....však sa dočítate (zdroj: Lubomír Šedivý)

Náš dobre známy rezort Mango Village , kde sme už boli pred tromi rokmi , však na prvý pohľad rovnaký. Nový majiteľ(Švajčiar) nás ubezpečil , že po týždenom monzúne , spojenom z tajfúnom , bude od zajtra pekne – neverili sme mu , ale zatiaľ „pravdu vraveu“ Na vylepšenie nálady, proti stresu, únave atď., večera trošku s talianskym nádychom ,

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Jaro a Nasťa ....vraj to chutilo , ale vyzerá to ako brzdová kvapalina
Jaro a Nasťa ....vraj to chutilo , ale vyzerá to ako brzdová kvapalina (zdroj: Lubomír Šedivý)

záver s domácou našou obľúbenou značkou Hong Thong (koňačik-whisky) a potom spať. Žial v noci som sa necítil moc dobre,srdiečko sa ozývalo , ale našťastie sa to ukľudnilo.

Lubomír Šedivý

Lubomír Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2000, ako 46 ročného ma postihol druhý infarkt, operovali mi srdce a ja som hľadal čo ďalej . Objavil som šport pétanque, začal som ho budovať na Slovensku a hrávať . V roku 2007 som sa dostal na Majstrovstvá sveta do Thajska a zaľúbil sa do tejto časti sveta a začal som sem spolu z manželkou a priateľmi jazdiť a o tom písať a veľa ľudí sa ma pýta , kde nabudúce a ja stále dokola: "juhovýchodná Ázia" . Ešte stále som sa nenabažil. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu