Ako sa chodí za obzory… Vietnam – Thajsko 2011- časť 6.

Autor: Lubomír Šedivý | 7.9.2015 o 9:00 | Karma článku: 2,67 | Prečítané:  441x

Vietnam ma priťahoval dlhé roky no a keď som začal s Thajskom , tak do Vietnamu je to iba krôčik . A priznávam pre nás veľmi príjemný......časť 6.

Sobota 10.12. Bez šokov to nejde…!

Ráno: pomaly sa vstáva, balí, posledné zábery rúk v mori a o jedenástej nás čaká vyše päťhodinová jazda do Bangkoku. Žiaľ aj v priamom prenose sme videli haváriu auta a motorky idúcich priamo pred nami... Po ceste sme stáli na odpočívadle, ktoré vysoko prevyšovalo ponukou a čistotou, napr. WC , hoci aké naše. Mierny šok nás čakal v Bangkoku, kde o nás v hoteli nič nevedeli, napriek tomu, že ešte ráno som mailoval. Po miernej naťahovačke nás ubytovali, ale v mysli zostala sladkokyslá pachuť.

Potom už iba potulka po Khao san road, známe „žabičkárky“, predajcovia slížov, mäsových špízov a, pochopiteľne, pevný bod v strede, zopár stolov a čapovaný Singa.

Napokon ešte zastávka v cukrárni a potom dlho, dlho debaty pri Hong tongu v našej izbe.

Nedeľa 11.12. Bath sem – Bath tam

Bangkok ako vyšitý, plno ľudí, veľa turistov, takmer nijakí Rusi (zato šváby, občas nejaký potkan). Po raňajkách hľadáme taxi, pokúšajú sa o nehorázne cifry, ako napr. 100 bath za osobu, ja im otáčam , že za 8 ľudí 300 bath , no a na tom sa aj dohodneme, keď sa dáme odviezť do diamantového centra, za čo tu má šofér body na benzín. Pozrieme nejaké klenoty, Nasťa si kúpi prívesok , na ktorý si brúsi zuby už od minulého roka, a Jana perlu na krk, čo sa jej hodí k prsteňu, potom vyrážame na víkendový trh (vyše 6000 stánkov a plocha ako 5 futbalových štadiónov),

ale po troch hodinkách nám to stačí, sadáme na taxi a vraciame sa, dáme si pivo, polievočku, potom nájdeme príjemnú školu masáže, kde strávime príjemnú hodinku a prechádzka, večera...

Pondelok 12.12. Čakanie na potkana

Posledný celý deň v juhovýchodnej Ázii. Ráno raňajky v solídnej reštaurácii, zrazu sa po bar pulte prebehol potkan a čuduj sa svete: Vierka, ktorá by inokedy jačala na celú ulicu, vyberá foťák a čaká, kedy sa objaví

. Nechcelo sa mu, tak sme sa pobrali na Chao-praya expres boat, miestnu riečnu električku, pokochali sme sa polhodinovou jazdou po rieke a skončili na obrovskom kvetinovo-zeleninovom trhu, ktorý zásobuje celý Bangkok.

Opäť zmena, Maroš a Zdenka vyrážajú po pamiatkach, Kráľovský palác,

Wat Pra, Wat Arum..., my zasa MBK-center, Siam squer a podvečer sa uťahaní a preťažení nákupmi stretávame v hoteli, už iba večera, záverečná schôdza a zajtra baliť... a – ozvem sa až v stredu z Rusoviec.

Utorok 13.12.Zbohom Ázia, ale iba na rok.

Utorok ráno sa zobúdzame trošku skôr, no jasné cestovná horúčka. Klasické raňajky , každý podľa chuti, potom posledné nákupy, pobaliť sa, veci na recepciu a keďže do odchodu na letisko máme ešte vyše 3 hodiny tak ľahký obedík a hlavne záverečné masáže, moja asi najlepšia pri tohtoročnom pobyte a potom už iba mikrobus, nalodiť sa a smer Suvarnamburi international , jedno z najkrajších letísk . Nasleduje klasika, odovzdávanie batožín, do limitu váhy sa zmestíme z odretými ušami, a už aj letíme, výborná strava na palube Quatar airways, medzipristátie v Dohe, nákupy vo výhodnom Duty free a už posledná časť do Viedne, niektorí prespia, iní pozerajú filmy no už to každý cíti, ide sa domov. Na letisku Schwechat nás čakajú 3 stupne tesne nad nulou, náš priateľ s mikrobusom a posledné kilometre domov. No a v Rusovciach sa lúčime ,  káva a potom slová a čo o rok a vo mne je už jasný plán Singapur, Kuala Lumpur, ostrov Pangkor, Koh Lanta ,Phi Phi, Bangkok ......ale o tom až o rok .

Prvý dodatok thajské masáže.

Najskôr porovnanie či masáže vo Vietname či v Thajsku, tí čo absolvovali obe  tvrdia , že iné a väčšina sa prikláňa k Thajsku. Zaujímavé je cenové porovnanie , tringelt , ktorý dávajú pacienti u nás v kúpeľoch za 15 min klasickú masáž sa rovná polhodinovej thajskej masáži. No a teraz čo sú to miestne masáže, či si vyberiete Thajskú masáž, masáž nôh, masáž chrbta, olejovú masáž, či aroma terapeutickú, prípadne kokosovú , všetko sú to masáže ktoré trvajú väčšinou hodinu, masérka začne umytím nôh a potom ide. Objavujú sa pochopiteľne rozdiely , ktoré sú závislé od školy ktorú absolvovali. Prejdú Vám všetky svaly na tele s výnimkou brucha, pri masáži používajú prsty na rukách , dlane, predlaktia, lakte, päty, kolená . Mnohé masérky neomylne nachádzajú bolestivé a problematické miesta a po ich práci sa človek väčšinou cíti neobyčajne uvoľnene. Masérky sa vedia ohromne baviť pri svojej robote na našich rozmeroch tiel , masáž končí dobrým čajíkom, Každému to doprajem , ja som v Thajsku absolvoval za 11 dní 5 masáží, pokojne vydržíte aj viac, absolútne rekordérky boli určite Nasťa a Jana, ich počet masáží za 23 dní pobytu určite prekonal číslo 15.

Druhý dodatok Vietnam či Thajsko.

Určite na to nie je ľahká odpoveď, každé má svoju výhodu. Takže poďme Vietnam – nevýhody, slabá infraštruktúra, preplnené cesty motorkami a s tým spojený ťažký vzduch ,relatívne špinavšie  more a pláže.

Výhody – veľmi nízke ceny stravy, výborné ubytovanie pri mori aj v Saigone , fantastická strava, čo sa týka chuti aj rozmanitosti. V decembri úplne ideálne podnebie, t.j. teplota aj vlhkosť.

Thajsko – nevýhody, trošku už ofrklosť voči turistom, hotel ktorý som vybral v Bangkoku bol veľmi rušný , mal maličké izby , no o rok sa vrátime k obľúbenému De Mocu .

Výhody – nádherné more, lepšia možnosť sa dohovoriť a  hlavne ten nádherný a široký thajský úsmev.

Záver

Maroš vypočítal, že povinné náklady na jednu osobu (lety, ubytovanie s raňajkami, prepravy na letiská a do hotelov a víza) boli  1215€.

A úplne nakoniec poďakovanie Janke, Nasti, Vierke ,Zdenke, Jarovi , Stanovi a Marošovi za krásnych 23 dní.

Tam biet Viet Nam  ประเทศไทย

Dovidenia Vietnam, dovidenia Thajsko.........

23.11-22.12  Mui ne,Saigon,Koh Chang,Bangkok, Bratislava

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien, politici však cúvajú. Ceny rástli primálo.